ساری،

تصویب 850 میلیارد تومان برای نوسازی شالیزارها

850 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی شالیزارها تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت : با تصویب 850 میلیارد تومان اعتبار در شورای اقتصاد ، 150 هزار هکتار شالیزارهای مازندران و گیلان تجهیز ، نوسازی و یکپارچه سازی می شود . اکبری با بیان اینکه تسطیح و نوسازی 3 هزار هکتار شالیزار مازندران و گیلان از پارسال آغاز شده است افزود : 1800 هکتار تاکنون تسطیح شد و 1200 هکتار دیگر تا پایان شهریور امسال تجهیز و نوسازی می شود.

وی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از طرح های توسعه شالیکاری در مازندران و گیلان برشمرد و افزود : به علت محدودیت منابع آبی کشور ، زیرساخت های برنج کاری تنها در گیلان و مازندران حمایت می شود.

معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اجرای طرحهای نوین آبیاری با هدف مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در کشور خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح 2800 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تاکنون 500 میلیون دلار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

اکبری افزود: برای اجرای روشهای نوین آبیاری در 6500 هکتار زمین مازندران ، 62 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی میزان صرفه جویی مصرف آب در هر هکتار آبیاری تحت فشار را 4400 متر مکعب اعلام کرد و افزود: : کشاورزان 15 درصد منابع مالی اجرای این طرح و جهاد کشاورزی 85 درصد آن را تامین می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.