سياه نمايی برخی افراد از اقدامات منطبق با سياست های جمعيتی وزارت بهداشت

مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس گفت: برخی افراد اقدامات وزارت بهداشت در جهت سياست های جمعيتی را زير سوال می برند.

محمد اسماعيل مطلق مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تمام اقدامات وزارت بهداشت همگام با بندهاي سياست هاي جمعيتي است.برگزاري همايش كشوري در روز ملي جمعيت و نمايشگاه "پويايي،بالندگي و جواني جمعيت" به مدت يك هفته، از نشانه هاي تطابق عملكرد وزارت بهداشت با بندهاي سياست هاي جمعيتي است.

وي با اشاره به اينكه وزارت بهداشت براي تحقق و فرهنگسازي جمعيتي تلاش كرده است، افزود: كم شدن ٦درصدي ميزان سزارين، تولد يك ميليون و ٥٧٠ هزار تولد در سال ٩٤ و كاهش بالغ بر ٧٠ هزار مورد مرگ و مير از دستاوردهاي اين تلاش است.

مطلق ادامه داد: دانشگاه هاي علوم پزشكي نيز در خصوص ازدواج سالم و نقش ازدواج در افزايش اميد به زندگي برنامه هاي بسياري اجرا و همايش هاي بزرگي برگزار كرده است.

مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس ،مرگ و میر نوزادان در سال گذشته را 9.5 نفر در هر هزار تولد زنده خواند و عنوان كرد: مرگ کودکان زیر یک سال نیز به 13.6 و مرگ کودکان زیر 5 سال به 15 در هر هزار تولد زنده کاهش یافته است. همچنین علیرغم افزایش تولدها مرگ مادران باردار ضمن دستیابی به اهداف توسعه هزاره و کاهش 75 درصدی، در سال 94 نسبت به سال 93 افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در رابطه با برنامه های وزارت بهداشت درباره جمعیت، گفت: به رغم همه این زحمات و فعالیت هایی که انجام می شود و بر اساس سیاست ها وظیفۀ ماست، متأسفانه برخی از افراد بدون هیچ تخصصی صرفاً با هدف سیاه نمایی زحمات پرسنل خدوم وزارت بهداشت از بهورز تا فوق تخصص را زیر سوال می برند.

مطلق بيان كرد:مرگ و میر مادران از 245 مورد در هر صد هزار تولد زنده به 19 مورد در هر 100 هزار تولد زنده رسیده که این موفقیت ها نشان می دهد پزشکان، ماماها و پرستاران و کارشناسان نظام سلامت ضمن تلاش های فراوان برای حفظ جان همه انسان ها از اتهامات اخیر مربوط به پوشش قانوني سقط جنين،مبرا هستند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار