دیدار وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سفر به آمریکا با وزیر دفاع این کشور در مقر پنتاگون دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با اویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیدار کرد.

یک مقام پنتاگون بدون اشاره به محتوای گفتگوی لیبرمن و کارتر، این گفتگو را «خوب و سازنده» توصیف کرد. این نخستین سفر خارجی لیبرمن از سی ام مه، یعنی زمانی است که وزارت جنگ اسراییل را بر عهده گرفت.

انتخاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ اسراییل، به سبب مواضع ضد عرب و اظهارات جنگ طلبانه اش، نگرانی جامعه جهانی را در مورد سخت تر شدن سیاست های تل آویو در قبال فلسطینی ها به همراه داشته است.

لیبرمن که هنوز در آمریکا به سر می برد، قرار است در ایالت تگزاس، در مراسم تحویل دو فروند هواپیمای رادار گریز فوق پیشرفته اف سی و پنج به اسراییل شرکت کند.

رژیم صهیونیستی سی و سه فروند از این هواپیماها را سفارش داده است. لیبرمن همچنین با سفر به دالاس در ایالت تگزاس، از خط تولید کارخانه اسلحه سازی اسراییلی «البیت سیستمز Elbit Systems» که در زمینه ساخت کلاه های مخصوص خلبان های هواپیمای اف 35 با شرکت آمریکایی «راکول کالینز Rockwell Collins» همکاری دارد، بازدید می کند.

پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد؛ کارتر و لیبرمن در گفتگوهای خود بر اهمیت افزایش روابط میان واشنگتن و تل آویو و تعهد خدشه ناپذیر آمریکا به حفظ امنیت اسراییل تاکید کردند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر مشغول گفتگوهایی فشرده درباره کمک نظامی جدید آمریکا به اسراییل برای ده سال دیگر هستند. مدت زمان کمک نظامی پیشین آمریکا به اسراییل که به سالی سه میلیارد دلار بالغ می شود، در سال دو هزار و هجده منقضی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار