بجنورد؛

تولید ۹۶ درصد داروهای مصرفی در داخل کشور

۹۶ درصد از داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در در آئین افتتاح از بخش سوختگی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد گفت: با اقداماتی که در دولت فعلی انجام شد توانستیم از 300 میلیون دلار واردات دارو به کشور جلوگیری کنیم.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: البته صادرات دارو نیز در کشور نسبت به گذاشته افزایش دو برابری داشته و در این مدت توانسته‌ایم صادرات دارو را از 70 میلیون دلار به 160 میلیون دلار افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: کلینیک‌های ویژه در کشور شرایط درمانی خوبی ایجاد کرده و اکنون افزون ‌بر 250 کلینیک ویژه در قالب 7 هزار مطلب در حال ساخت و یا افتتاح هستند که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه امسال تمامی کلینیک‌های ویژه در حال ساخت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امسال در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 150 مرکز زایمانی را نیز به اتمام برسانیم.

هاشمی تصریح کرد: با اقدامات انجام‌شده و پروژه‌های در نظر گرفته‌شده امیدواریم در نیمه دوم امسال به‌طور میانگین در هرماه 2 یا 3 پروژه مهم را در سطح کشور افتتاح کنیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
احسنت