کدام هواپیمای بوئینگ در آسمان ایران پرواز می کند؟

سرانجام در پی صدور مجوزهای لازم تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اعلام رسمی تاریخ اجرای توافق مذاكرات 5+1 موسوم به برجام ، اقدامات گسترده ای از طرف كمپانی های بزرگ سازنده هواپیما برای حضور فعال در بازار ایران و همزمان اراده  جدی از طرف مدیریت ارشد وزارت راه و شهر سازی در جهت بازسازی ناوگان هوایی كشور صورت پذیرفت.

بر اساس این گزارش "هما" در این بین پس از سفر نمایندگان کمپانی بوئینگ به ایران و چند دور مذاکره سرانجام در خرداد ماه سال جاری تفاهم نامه‌ای بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ به امضا رسید.

در این تفاهم نامه مقرر شده است در صورت اخذ مجوز های لازم توسط دو طرف ، تعدادی هواپیما  بویینگ عموما از خانواده  ۷۳۷ نسل جدید و مدل های ۳۰۰ERو ۹۰۰ از سری بوئینگ ۷۷۷ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری شود.

شایان ذکر است نهایی شدن این قرارداد و اجرایی بودن آن منوط به اخذ مجوزهای نهایی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۷ تير ۱۳۹۵
وقتی میشه با یک دهم پول یه هواپیما یه قطار سریع السیر با سرعت ۲۵۰ کیلومتر خرید که تهران بندر عباس رو ۴ ساعته بره آدم باید دیوونه باشه اینقدر هواپیما بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
خداکنددرهمه زمینه هابه رشدوتجارت برسیم.
Germany
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
این ها همش خیاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
مگه همه میتونن این هواپیمارو سوار بشن ؟

اصلا مگه خودمون نمیتونیم هواپیما بسازیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
چرا به جوانهاي اعتماد نداريم همين پول بره تو هواپيما سازي شاهين شهر ميدونيد چه تحولي تو اشتغال ميشه هواپيماي اونا هم نا پديد ميشه از رادار محو ميشه كاش دولت به جوانها اعتماد كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۵
از اين قرار دادها روي كاغذ فراوانه
آخرین اخبار