اعتراف مقام سابق صهیونیست: به رغم حمایت‌های اعراب، در جنگ ۳۳ روز شکست خوردیم

عضو سابق کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به حمایت عملی برخیاز کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با لبنان اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، عضو سابق کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به حمایت عملی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی طی جنگ سی و سه روزه و شکست سخت ارتش این رژیم در این جنگ اعتراف کرد. 

مئیر شطریت، وزیر مسکن سابق و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در زمان جنگ دوم لبنان، در گفتگو با برنامه «پیشخوان مطبوعاتف» که از کانال دوم تلویزیون این رژیم پخش می‌شود، درباره جنگ سی و سی روزه با لبنان اظهار داشت: از نظر کابینه این جنگ منجر به برقراری صلح شد و این یعنی موفقیت، اما از لحاظ نظامی شکستی مفتضحانه (برای رژیم صهیونیستی) رقم خورد. باید به خاطر داشته باشیم ارتش بزرگی که قوی‌ترین ارتش در خاورمیانه است چندین روز با سازمانی چریکی می‌جنگید که طی آن زیان‌ها و تلفات سنگینی به ارتش اسرائیل وارد شد که از جمله آن می‌توان به کشته شدن ۱۲۰ نظامی و ۴۴ غیر نظامی اشاره کرد. این به معنای آن است اسرائیل از لحاظ نظامی موفقیت بزرگی به دست نیاورده است. 

شطریت با اشاره به حرف و حدیث‌های وحشتناکی که درباره عبرت گرفتن از این جنگ مطرح شد، گفت: یکی از نتایج مثبت جنگ دوم لبنان این بود که دیدگان دولت و کابینه (اسرائیل) را به نقطه ضعف و و عملکرد بد ارتش گشود چرا که عملکرد ارتش در این جنگ واقعا بد بود. 

شطریت افزود: در ابتدا کابینه فقط تصمیم به اجرای حملات هوائی داشت.. تل آویو و همه دنیا فکر می‌کردند این حملات کار حزب الله را تمام خواهد کرد. اما این امر به چند دلیل محقق نشد، که یکی از آن‌ها ناکامی ارتش اسرائیل در تحقق هدف اصلی جنگ بود. 
وی تصریح کرد: با وجود آنکه ما با حزب الله می‌جنگیدیم، بسیاری از دولتهای عربی عملا از اسرائیل حمایت کردند. 

شطریت افزود: کمسیون وینوگراد از این جنگ به عنوان «فرصت بزرگ ازدست رفته» یاد کرد و این درست است چرا که ما بسبب آنکه آمادگی بالایی نداشتیم فرصت غلبه بر حزب الله را از دست دادیم و ارتش بطور کامل شکست خورد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار