اهواز؛

فعالیت کانون‌های ورزشی تابستانه آغاز شد

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان از آغاز فعالیت کانون‌های تابستانه ورزشی ویژه دانش‌‌آموزان از امروز، یکم تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوذر کیانی با اشاره به فعالیت کانون‌های تابستانه ورزشی ویژه دانش‌آموزان، اظهار کرد: با توجه به بخشنامه ابلاغی به تمام مناطق آموزشی استان، کانون‌های تابستانه ورزش دانش‌آموزی از هفته جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند و  افتتاحیه رسمی این کانون‌ها امروز، اول تیرماه خواهد بود.

وی افزود: مقابله با کم‌تحرکی در دانش‌آموزان محور فعالیت‌های ورزشی آموزش‌وپرورش در فصل تابستان است؛ تلاش بر این است که با توسعه فعالیت‌های ورزشی کم‌تحرکی دانش‌آموزان برطرف و از سوی دیگر اوقات فراغت دانش‌آموزان غنی‌سازی شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به این‌که دانش‌آموزان دختر و پسر تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند در برنامه‌های ورزشی تابستانه شرکت کنند، تصریح کرد: تمام سالن‌های ورزشی استان در اختیار کانون‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

کیانی با بیان این‌که 454 هزار دانش‌آموز تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی تابستانه آموزش‌ و پرورش استان قرار می‌گیرند، گفت: 19 هزار و 124 کلاس ورزشی برای فصل تابستان ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است؛ باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا با فعالیت‌های مناسب تربیت‌بدنی، در جهت کاهش کم‌تحرکی دانش‌آموزان اقدام جدی شود.

وی با اشاره به این‌که زمان‌بندی برنامه‌ها انجام شده است، گفت: استفاده از مربیان ورزشی متعهد آموزش‌و‌پرورش در کانون‌های ورزشی و فعالیت‌های دانش‌آموزی در اولویت است تا خانواده‌ها با اطمینان هرچه بیشتر، اقدام به ثبت‌نام فرزندان خود کنند؛ تلاش بر این است تا در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان یک فضای امن ایجاد شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان عنوان کرد: فعالیت‌های ورزشی کانون‌ها در رشته‌های مختلفی از جمله ژیمناستیک، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، شطرنج، کشتی، فوتبال و ... برنامه‌ریزی شده است.

کیانی در خصوص هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در کانون‌های ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: هزینه‌ها طبق تعرفه دانش‌آموزی حساب می‌شود و  بر اساس نوع رشته، متفاوت است اما قطعاَ از شهریه باشگاه‌های آزاد ورزشی ارزان‌تر است و استانداردهای مورد نیاز نیز در این کانون‌ها رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در کانون‌ها از دانش‌آموزان کم‌بضاعت هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و ثبت‌نام برای این دانش‌آموزان رایگان است؛ از سوی دیگر تلاش می‌شود از محل درآمد کانون‌های ورزشی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت کمک‌هایی جهت تهیه لباس یا کفش ورزشی نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.