معافیت مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان فعال

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی گفت:برای ارتقای سطح تولید محصولات دانش بنیان شرکت های دانش بنیان مشمول مالیات نمی شوند.

سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی   در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارزيابي شرکت هاي دانش بنيان اظهار داشت:  دانش بنیان و مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آن ها به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد و معافیت مالیاتی شرکت‌ها اعمال شده و یا در مراحل نهایی رسیدگی و اعمال معافیت است.

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان اادامه داد: اقدامات زیادی طی چند ماه گذشته برای تکمیل پرونده‌ها و اطلاعات حدود دو هزار و 150 شرکت دانش بنیان که دزر سال گذشته  به تایید رسیده که با اعلام رسمی کالاها و خدمات دانش‌بنیان مورد تایید، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تا پایان تیرماه 1395 اظهارنامه خود را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

وی در خصوص  درباره خدمات مشمول معافیت مالیاتی این شرکت ها گفت: بر اساس ماده 3 قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، شرکت‌های متقاضی فقط برای کالاها و خدمات دانش‌بنیان خود که به تایید کارگروه رسیده ،می‌توانند درخواست معافیت مالیاتی کنند و سایر کالاها و خدمات شرکت مشمول معافیت مالیاتی نمی شود. 

صاحبکار یاد آور شد: کالاها و خدمات دانش‌بنیان تایید شده شرکت‌ در سال مالی 94 در قسمت پیام‌های کارتابل اختصاصی هر شرکت بر روی سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاع‌رسانی شده و شرکت‌ها به سهولت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و شرکت‌ها فقط برای این کالاهای تایید شده می‌توانند تقاضای معافیت مالیاتی دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار