سرپرست کاروان المپیک:

45 نفر در رژه افتتاحیه شرکت می کنند/لباس و کفش پارالمپیکی ها تولید داخل است

سرپرست کاروان المپیک و دبیرکل کمیته پارالمپیک، در دهمین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک گزارش عملکرد ارائه دادند.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اصغر رحیمی سرپرست کاروان المپیک در دهمین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک، گزارش کمیته ملی المپیک را در خصوص اعزام کاروان امام رضا(ع) به ریو ارائه داد.

وی با بیان ین که تا کنون شصت سهمیه در قالب 14 فدراسیون حاصل شده است، گفت: مسابقات انتخابی المپیک درسه رشته والیبال ساحلی، بوکس و دوومیدانی باقی مانده است.

رحیمی از صادر شدن بلیط های ورزشکاران اعزامی به ریودوژانیرو خبر داد و افزود: امیدوارم امروز ارز مورد نیاز کاروان تأمین شود.

سرپرست کاروان المپیک کشورمان در ادامه، معاینه پزشکی تک تک ورزشکاران اعزامی به ریو را مورد توجه قرار داد و گفت: این ورزشکاران مشکل خاصی ندارند و در حال آماده سازی هستند. بهداد سلیمی نیز از برنامه زمان بندی پزشکی خود جلوتر است.

وی همچنین از برگزاری کلاس توجیهی_ آموزشی در تاریخ 21 تیرماه برای سرپرستان تیم های اعزامی خبر داد که در آن موضوعات امنیتی، پزشکی،‌ سلامت و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اصغر رحیمی با بیان این که لباس کاروان در دو بخش رژه و لباس ورزشی تهیه می شود، افزود: تا کنون سیصد دست لباس وارد کشور شده است که از فردا، اندازه گیری ها در محل اردوها انجام می شود.

سرپرست کاروان امام رضا(ع) همچنین از حضور 45 ورزشکار و همراه در رژه روز افتتاحیه بازی ها خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مسابقات تیراندازی در روز نخست بازی ها، مهسا جاور، لیلا رجبی، ندا شهسواری و یک نفر از کادر سرپرستی، بانوان همراهی کننده در این رژه خواهند بود.

*اشرفی: لباس و کفش پارالمپیکی ها تولید داخل است

در ادامه این نشست مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک نیز گزارشی از پارالمپیک 2012 لندن تا 2016 ریو را ارائه کرد و افزود: چهل و شش اعزام به کسب 89 سهمیه منجر شد که بانوان نسبت به لندن حضور سه برابری دارند.

وی با بیان این که تدارک و پشتیبانی کاروان به لحاظ خرید لوازم عمومی و تخصصی با تعیین نوع کالا، سفارش و صدور پیش فاکتور به پای قرارداد رسیده و در انتظار تامین منابع مالی هستیم، گفت:‌ 95 درصد سفارشات صورت گرفته تولبد داخل کشور است.

اشرفی همچنین از برنامه ریزی و اجرای بسته فرهنگی کاروان در خصوص پوشش، اردوها، اعزام های تدارکاتی، بدرقه و استقبال از کاروان و اقدامات در زمان حضور کاروان در ریو خبر داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه ترکیب کاروان را 170 نفر اعلام کرد و گفت: 30 بلیط ویژه برای افراد با مشکلات شدید جسمی و بقیه بلیط ها با کلاس اکونومی تهیه شده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.