کمیته شعر و ادبیات فارسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود

کمیته شعر و ادبیات فارسی با هدف پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

اسماعیل آذر ، مجری برنامه های مشاعره و استاد زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آنچه که در دیدار شاعران و مقام معظم رهبری پیرامون شعر مطرح شده درست است چرا که امروزه باید مسائل مربوط به کشور و نظام در حوزه شعر بازتاب پیدا کند و شاعران کشور پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری باشند.

وی افزود: هم‌اکنون کمیته شعر و ادبیات فارسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در شرف شکل گرفتن است و قرار بر این است که من دبیر آن باشم و مسائل مرتبط با مطالبات مقام معظم رهبری را در این گروه مطرح کرده و درصدد پاسخگویی به این مطالبات و عمل به آنها بربیاییم.

این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: از اعضای دیگر کمیته شعر و ادبیات فارسی شورای عالی انقلاب فرهنگی میتوان به «مهدی محقق» رئیس انجمن  آثار و مفاخر فرهنگی، «توفیق هاشم پور سبحانی» استاد معاصر زبان و ادبیات فارسی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و «فرهاد طهماسبی» اشاره کرد.

آذر ادامه داد: کمیته شعر و ادبیات فارسی شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را بعد از اتمام ماه رمضان آغاز می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بخشهای مختلف تعریف شده برای مشاعره رمضانی شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: این برنامه در ساعت 22 نیمه دوم ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش صدا و سیمای جممهوری اسلامی ایران پخش می‌شود و از بخش‌های آن میتوان به شعرخوانی کودکان کم سن و سال،حضور مداحان نوجوان و روایت اشاره کرد.

این استاد زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: بخش روایت مشاعره رمضانی دربرگیرنده روایت‌های جدیدی است که حالت نمایشی دارند و به تاریخ اسلام در روزگار حضرت امام علی(ع) می‌پردازند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار