افزایش فعالیت‌های تروریستی در افغانستان احتمال خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تضعیف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، با افزایش حملات انتحاری طالبان و بی‌ثبات شدن افغانستان، مأموریت آمریکا در این کشور با موانعی روبرو شده است. در حالیکه دور دوم ریاست «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا به اتمام می‌رسد، وی درخصوص دنبال کردن برنامه خود برای کاهش تعداد نیروها در افغانستان دچار تردید شده است.

با اینکه مبارزه نظامی مستقیم آمریکا در افغانستان تقریباً دو سال پیش به پایان رسید، نزدیک به 10 هزار نیرو به منظور آموزش سربازان افغان و مقابله با حملات طالبان در این کشور باقی‌ماندند. ارتش آمریکا طبق برنامه باید تا پایان سال جاری این نیروها را به 5500 نفر کاهش دهد؛ اما سران نظامی و سیاستمداران آمریکا به دلیل افزایش فعالیت‌ تروریست‌ها از اوباما خواسته‌اند، کاهش نیروها را به تعویق اندازد.

بنابر گزارش‌ها «جان نیکلسون،» فرمانده جدید نیروهای نظامی در افغانستان پس از 90 روز خدمت در این کشور ارزیابی سِری خود از نیروهای افغان را به کاخ سفید ارسال و در خصوص خروج یا ماندن نیروهای آمریکایی اظهار نظر کرد. احتمالاً ارزیابی نیکلسون بیشترین تأثیر را بر تصمیم اوباما دارد.

هفته گذشته اوباما از برنامه‌هایی برای استفاده از نیروی هوایی به منظور مقابله با طالبان در افغانستان خبر داد. وی همچنین اعلام کرد دولت آمریکا تمایل دارد کمک بیشتری به نیروهای افغان ارائه دهد.

نگارنده گزارش در پایان می‌نویسد: آمریکا تاکنون 15 سال و صدها میلیارد دلار را در کنار جان هزاران آمریکایی به دفاع از افغانستان اختصاص داده است. اکنون زمان آن رسیده که قابلیت‌های نظامی و ناتوانی‌های آمریکا در رسیدن به هدفش مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین برنامه محکمی برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور باید تنظیم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار