یو اس ای تودی خطاب به منتقدان: به بوئینگ اجازه دهید با ایران معامله کند

یو اس ای تودی در مطلبی مخالفان قرارداد شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ با ایران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان یو اس ای تودی در مطلبی نوشت: توافق هسته ای ایران در سال گذشته، که به لغو تحریم های اقتصادی علیه این کشور منجر شد، جوانب مثبت و منفی بسیاری داشت؛ اما دست کم این قرار داد در زمینه تجارت مزایایی با خود به همراه دارد.

در پی سال ها تحریم و دور بودن از بازارهای غربی، سطح تقاضای ایران برای کالاهای تولیدی، کالاهای اساسی و تجهیزات نفتی بسیار بالاست. این کشور ذخایر نفتی بالایی دارد و بازار بزرگی برای صادرات انواع و اقسام کالاهاست؛ از قطعات خودرو گرفته تا گوشی های هوشمند تلفن همراه.

بوئینگ به تازگی اعلام کرد برای فروش 100 فروند هواپیما به ارزش 25 میلیارد دلار با ایران به توافق رسیده است. ظاهرا گروهی از جمهوری خواهان موافق معامله با ایران نیستند. آنها در نامه ای به دنیس مویلنبرگ، مدیرعامل شرکت بوئینگ، از او خواستند از این قرارداد پا پس بکشد. آنها همچنین امیدوارند وزارت خزانه داری آمریکا مانع از اجرایی شدن این توافق شود. این اقدامات، رفتارهایی خرابکارانه است. توافق هسته ای ایران هر چه که باشد، یک مزیت غیر قابل انکار دارد. 

شرکت ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ، به تازگی برای فروش هواپیما به توافقی بزرگ با ایران رسیده است. حتی برخی شرکت های مخالف توافق هسته ای، برای وارد شدن به بازار ایران از یکدیگر پیشی می گیرند. اگر بوئینگ از معامله با ایران سر باز بزند، این کشور به راحتی از ایرباس هواپیماهای بیشتری خواهد خرید؛ همان طور که اگر جنرال الکتریک به ایران تجهیزات نفتی نفروشد، تهران با دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی وارد معامله خواهد شد.

یو اس ای تودی در ادامه نوشت: با این حال، هنوز هم آینده همکاری و معاملات تجاری غرب با ایران در هاله ای از ابهام است. جمهوری اسلامی ایران با متوقف کردن برنامه غنی سازی خود، به تعهداتش در قبال توافق هسته ای به طور کامل عمل کرده است؛ اما اکنون نگرانی هایی درخصوص برنامه موشکی ایران وجود دارد. علاوه بر این، ایران سابقه ای طولانی در حمایت از حزب الله لبنان و حماس دارد.

جمهوری خواهان می گویند بهترین راه حل، تلاش برای نگاه داشتن ایران در انزوای اقتصادی است؛ اما (به ادعای نگارنده این مطلب) واقعیت این است که حفظ روابط با ایران در زمینه های اقتصادی و تبادلات تجاری با این کشور یکی از بهترین راهکارها برای بازداری تهران از اعمال خصمانه است.

مخالفان قرارداد بوئینگ و تهران مدعی هستند هرگونه قرارداد تجاری با ایران، به دلیل آنچه آنان حمایت از تروریسم می دانند، باید منتفی شود. آنها معتقدند شرکت ایران ایر تا حد زیادی متعلق به دولت ایران است و باید از معامله با آن خودداری کرد. اما دیدگاه آنان کوته بینانه است.

بوئینگ برای متعهد نگه داشتن ایران به تعهداتش در توافق هسته ای، باید به قرارداد خود با ایران پایبند باشد. علاوه بر این، قرارداد بوئینگ و تهران به اشتغال زایی در آمریکا کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۵
پول یه دونه از اون هواپیماها رو بدن به فقرا که دیگه از گرسنگی نمیرن.خیلی هم آمار مرگ و میرش از سفر هوایی با هواپیمای فرسوده کمتره
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۲ تير ۱۳۹۵
کاری که با دکل حفر چاه نفت امریکایی تو یک ماه انجام میشه دکل چینی ۸ماه طول کشید ما کارگر بودیم زود بیکار شدیم ولی دکل چینی ۸ماه کارکردیم امریکا عامل بیکاری ما بود مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۵
به نظر شما از 80 میلیون جمعیت چند میلیون نفر توانایی سفر با هواپیما رو دارن؟پس دغدغه اکثر ملت سفر با هواپیما نیست. اصلا خیلی ها نمیتونن. حتی با اتوبوس به سفر برن تواناییش رو ندارن این اقایون هم که از این کشور به اون کشور میرن واسه قرارداد هواپیما بیشتر به فکر جون خودشون و خانوادشون هستن بعدش هم حق ماموریت میلیونی میره تو فیش حقوقشون
-
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۵
هر کسی ناراحته سوار نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۵
ایرباس ها و بوئینگ هایی مالزی و فرانسه و ...... هم که سقوط کرد پس چی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۵
نه پس توپولف خوبه که شاهد سقوط و مرگ هموطنانمون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ تير ۱۳۹۵
به نظر من امریکا ارزشش کمتر از اینهاست که ایران بخواهد رابطه برقرارکند ونباید به انها نزدیک شد چون همشه مثل یک روباه حیله گر وفریبکار بودنند خیلی راحت پیمان میبندند خیلی راحتتر پیمان وعهد میشکنند .مبلغ قرارداد بسیار بالاست وبه انها اعتمادی نیست سریعامغزشون بهم میریزه وخدمات وپشتیبانی ر اقطع میکنند.انجاست که ایران هیچ کاری نمیتواند از لحاظ بین المللی انجام دهد.لذاتاجایی که مقدور است با این ملعونها قراداد نبندید .با این سطح دیپلماسی که با روسیه داریم ادامه دهند بهترین هواپیماها را میسازند وبومی سازی خواهد شد
با ارزوی موفقیت برای ایران همیشه سربلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۵
جالبه. و خیلی جالبه که قرار داد ما با شرکت ایر باس خرید 118 هواپیما به شکل فاینانس و اجاره به شرط تملیک قیمتش شده 12.5میلیارد دلار. حالا عزیزان با شرکت بوئینگ اومدن به توافق رسیدن 100 تا هواپیما به صورت اجاره به شرط تملیک با قیمت 25میلیارد دلار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۵
باید دست ما رو هم ماچ کنن که داریم ازشون هواپیما میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۲ تير ۱۳۹۵
چند وقت پیش شاهد یه همه پرسی در سوئیس در مورد یارانه بودیم خب این کشورها خیلی از مسائل کلان خود را به همه پرسی میزارن ما هم یه همه پرسی در مورد رابطه با امریکا برگزار کنیم هرچی مردم گفتن همان... ما دارای بهترین دموکراسی جهان هستیم مگه نه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۵
دوست ناشناس 9:40 به نظر میرسه که از تهران کامنت گذاشتی و از زیر باد کولرت به خودت زحمت ندادی که یه سر به شهرستانها بزنی.همون شهرستانهایی که در انتخابات سال 88 حرف اول و آخر رو زدند و همینطور در هیمن امسال هم نمایندگان اکثریت اصول گرا رو برای خبرگان و مجلس انتخاب کردند. با این تفاسیر اگر یه ذره زرنگ باشی با توجه به همین آراء و اتخابهای مردم در سراسر ایران میتونی پی ببری که نتیجه همه پرسی رو که ادعاش رو داری چی میشه. وقتی مردم در سراسر ایران کسانی رو انتخاب میکنن که تندترین شعارهای ضد آمریکایی رو دارن این خودش یه همه پرسیه و میتونه یه جواب دندان شکن هم برای کسانی باشه که فکر میکنن ایران فقط همون تفکرات خودشونه. پس لطفا از لاک خودت بیا بیرون و ایران رو ببین.همه ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ تير ۱۳۹۵
مرگ بر صهیونیسم ! ما کالای صهیونیستی نمیخواییم ! مرگ بر فراماسون . یکی از نگرانی های امام خمینی همین بود که بعضی ها پیچ دشمنی ما و شیطان بزرگ رو شل کنن
آخرین اخبار