تکذیب وجود ارتباط میان اشیاء کشف شده در آبهای استرالیا و هواپیمای مفقود شده مالزی

کارشناسان تیم جستجو اعلام کردند اشیاء کشف شده در آبهای استرالیا متعلق به هواپیمای مفقود شده مالزی نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز؛ دفترامنیت حمل و نقل استرالیا 9 ژوئن (20 خرداد) اعلام کرد اشیاء مشکوکی در جزیره کانگورو، واقع در سواحل جنوبی این کشور، کشف شده که به احتمال زیاد متعلق به هواپیمای بوئینگ 777 پرواز "ام اچ 370" مالزی است.

این دفتر که مسئول تیم جستجوی هواپیمای مفقود شده مالزی در اقیانوس هند است، پس از بررسی‌های بیشتر اعلام کرد قطعات کشف شده متعلق به هواپیمای بوئینگ است؛ اما ساخت کارخانه آن با هواپیمای تجاری مفقود شده تفاوت دارد. به این ترتیب امیدها برای کشف حقایقی از سرنوشت این پرواز بر باد رفت.

هواپیمای مسافربری مالزی 8 مارس 2014 (17 اسفند 92) درحالیکه از کوالالامپور عازم پکن بود از صفحه رادار محو شد. تاکنون هیچ اطلاعی از 239 سرنشین ان به دست نیامده است؛ اما کارشناسان اطمینان دارند هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده است. قرار است تا ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) عملیات جستجو در منطقه‌ای به مساحت 120 هزار کیلومتر مربع خاتمه یابد و هیچ برنامه‌ای برای تمدید عملیات جستجو در دست بررسی نیست.

چند روز پیش نیز چند وسیله شخصی از جمله کیف، لب تاپ و غیره نیز در نزدیکی آب‌های ماداگاسکار کشف شد؛ اما هنوز هیچکدام از خانواده قربانیان آنها را شناسایی نکرده‌اند.

تنها مورد کشف شده که به تایید کارشناسان رسیده است، قطعاتی از هواپیما بود که در ماه فوریه (29 روز منتهی به 10 اسفند 94) در موزامبیک از آب گرفته شد. این قطعات دقیقا به بوئینگ 777 مفقود شده مالزی تعلق داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار