آیت الله آملی لاریجانی؛

تأکید قوه قضاییه بر ارتقای کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی است

رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه تأکید زیادی بر ارتقای کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی دارد که هم مورد تأکید رهبری است و هم مورد قبول نظام اسلامی و مردم است.

احقاق حقوق مردم  هدف قوه قضاییه است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در دومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور درحرم بنیانگذار انقلاب و با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: ما همیشه در این هفته به دیدار امام راحل که ملجا نورانی است حاضر می شویم تا با آرمان های بلند ایشان تجدید میثاق کنیم.

وی افزود: آرمان های امام(ره) امروز در دستور کار تمام جهان قرار گرفته است به ویژه عدالت و معنویت که اساس نظام مردم سالاری دینی است.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: ما در قوه قضاییه مسیر طولانی را طی کرده ایم و باید در این رابطه تشکر ویژه ای از بنیانگذار این قوه شهید آیت الله بهشتی داشته باشیم زیرا تلاش ایشان این بود که اساس قوانین کشور بر مدار قانون اسلامی استوار باشد و این کار بسیار سختی بود. البته تلاش ما در طول 37 از عمر انقلاب نیز در همین جهت بود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: احقاق حقوق عامه و حل و فصل سریع دعوا ها در طول دوره جدید کار قوه قضاییه در دستور کار بود و تلاش داریم به این اهداف دست پیدا کنیم اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی بیان داشت: به نظر بنده گام های بزرگی در قوه قضاییه برداشته شده، استفاده از فناوری ها از جمله آنهاست و امروز تقریباً تمام قضات کشور از طریق سیستم متمرکز پرونده ها با هم در ارتباط هستند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همچنین در سازمان ثبت کارهای بزرگی انجام شده و در قوه قضاییه تأکید زیادی بر روی ارتقای کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی شده است که هم مورد تأکید رهبری است و هم مورد قبول نظام اسلامی و مردم است و اگر در این مسیر تخلفی انجام و صحت آن احراز شود با متخلف برخورد می شود.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: امیدواریم در جهت اهداف خود رضایت باری تعالی و مردم را داشته باشیم و در این مسیر موفق شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار