العربیه: پایان ماه عسل کوتاه تهران و واشینگتن

العربیه انگلیسی نوشت چند ماه پس از حصول توفق هسته‌ای، جو مخالفت با تهران مجدداً بر جامعه سیاسی آمریکا غالب شده است.

العربیه انگلیسی: پایان ماه عسل کوتاه تهران و واشینگتنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «الجزیره انگلیسی» با انتشار گزارشی نوشت: چند ماه گذشته میان سیاستمداران آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران و برقراری رابطه با این کشور دودستگی ایجاد شده بود. اما اکنون جو مخالفت با تهران دوباره بر جامعه سیاسی آمریکا حاکم شده است. 

در ادامه گزارش آمده است: کاخ‌سفید از طرفداران برقراری رابطه با ایران است و هنوز هم از این موضع خود عقب‌نشینی نکرده است. با این وجود، مانند سابق از عادی‌سازی روابط با تهران حمایت نمی‌کند. از سوی دیگر، اردوگاه مخالفان ایران هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ نفوذ قدرتمندتر از گذشته شده است. 

اقدامات و فعالیت‌های هفته گذشته کنگره آمریکا نیز نشان می‌دهد واشینگتن اکنون قدم در راهی گذاشته است که دقیقاً در نقطه مقابل شش ماه پیش قرار دارد: اراده سیاسی برای افزایش مجازات‌های ایران و اعمال محدودیت‌ها علیه این کشور. 

در ادامه گزارش آمده است یکی از دلایل بازگشت واشینگتن به مواضع پیش از حصول توفق هسته‌ای در قبال ایران، تغییر نیافتن رفتار کشورمان و ادامه خصومت با آمریکا است. 

در این گزارش همچنین ادعا شده است کُند عمل کردن ایران در اجرای مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک،» برجام و همچنین امضای قراردادهای بزرگ نظامی با روسیه از دیگر دلایل چرخش در سیاست‌های واشینگتن در قبال تهران است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۵
دست پیش میگیرن پس نیفتن ما که تمام تعهدات برجام رو پیش پیش انجام دادیم اونا هستند که باید جلو سنگ اندازی ها را بگیرند
در اصل این ایرانیان هستند که می بایست طلبکار باشند
تجربه نشان داده آمریکا قابل اعتماد نیست و ایران باید برای نقض احتمالی برجام برنامه ریزی جامع داشته باشه
آخرین اخبار