سازمان ملل: بازار آمریکا مملو از هروئین ارزان قیمت است/ کشورهای آسیایی مشتری دو سوم تریاکِ جهان

نهاد مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، امروز پنجشنبه گزارش سالانه خود را منتشر کرد.

سازمان ملل: بازار آمریکا مملو از هروئین ارزان قیمت است/ کشورهای آسیایی مشتری دو سوم تریاکِ جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشت جهانی تریاک در سال ۲۰۱۵ به میزان بیش از یک سوم کاهش یافته است، اما وفور هروئین در بازار جهانی همچنان به علت سطح ذخایر آن ادامه دارد. در عین حال، یک کار‌شناس سازمان ملل از وفور هیروئین در بازار آمریکا خبر داد.

 این در حالی است که میزان کشت جهانی تریاک در سال گذشته به حد بی‌سابقه‌ای رسیده بود. 

نهاد مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، روز پنجشنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد کاهش شدید ۳۸ درصدی کشت تریاک در سال گذشته سبب شده است تولید جهانی آن در سال ۲۰۱۵ به ۴۷۷۰ تن کاهش پیدا کند. در حالی که میزان این تولید در سال ۲۰۱۴، ۷۷۳۰ تن بود. 

در سال ۲۰۱۴، کشت جهانی تریاک به یکی از بالا‌ترین سطوح خود از دهه ۳۰ رسیده بود. کاهش کشت تریاک و همچنین اوج افزایش آن در سال گذشته را اساسا باید به افغانستان نسبت داد. افغانستان ۸۵ درصد از تولید جهانی تریاک را به عهده دارد. 

کشت بوته خشخاش تریاک در افغانستان به علت برداشت نادرست آن کاهش پیدا کرده است. 
 این منبع اعلام کرد علاوه براین، با توجه به سطح بالای تولید تریاک در سالهای گذشته و ذخایر موجود، «احتمال کمی» وجود دارد این کاهش به «کمبود قابل توجهی» در بازار جهانی منجر شود. 

"آنجلا می‌" یکی از کار‌شناسان این گزارش گفت: «همچنان به مقدار بسیار زیادی هروئین در بازار جهانی وجود دارد.» 

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد تنها دوره دراز مدت کاهش تولید «می‌تواند بر بازار جهانی هروئین تأثیر واقعی بگذارد. این تولید طی سال‌ها نوسانات بسیاری داشته است.» 

این کار‌شناس گفت: «‌ هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم تولید هروئین در افغانستان در درازمدت تحت تأثیر قرار بگیرد.» 

در این کشور سطح کشت بوته‌های خشخاش تریاک- از زمانی که هروئین تولید شده است- از ۲۲۴ هزار هکتار در سال ۲۰۱۴ به ۱۸۳ هزار هکتار در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است.
 
تأثیر میزان تولید در سالهای گذشته، برای مصرف کنندگان در کشورهای آسیایی قابل توجه است. این کشور‌ها دو سوم از تولیدات تریاک جهان را استفاده می‌کنند. این تولید در اروپا و آمریکا نیز تأثیرگذار است. 

این کار‌شناس گفت بازار آمریکا مملو از هروئین ارزان قیمت است. در این کشور، شمار کسانی که براثر مصرف بیش از حد هروئین جان خود را از دست می‌دهند طی دو سال، دو برابر شده و در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. این آمار طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

در این گزارش همچنین درباره نشانه‌های افزایش تجارت هروئین به مقصد اروپا ابراز نگرانی شده است. شمار قابل توجه هروئینی که در گمرک‌های فرانسه و ایتالیا توقیف می‌شود حکایت از آن دارد. 

از بین ۲۹ میلیون نفری که به شدت مصرف کننده مواد مخدر هستند، ۱۷ میلیون نفر به هروئین، تریاک و مورفین معتادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۳ تير ۱۳۹۵
این هروئین ها خیلی ناب و اصیل هستند ، چون تولید نیروهای آمریکائی و انگلیسی مستقر در کشور افغانستان هستند .
مگر علت اشغال افغانستان توسط نیروهای استکباری بدست گرفتن انحصار قاچاق مواد مخدر نبود . حالا اشغالگران دارند کاسبی اشان را در منطقه انجام می دهند .
آخرین اخبار