کرمان؛

ارسال اوراق قضائی الکترونیکی شود، اطاله دادرسی کوتاه می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زیرساخت های اجرای طرح الکترونیکی کردن ارسال اوراق قضایی در دادگستری استان کرمان مهیا شده است .

ارسال اوراق قضائی  الکترونیکی شود،  اطاله دادرسی کوتاه می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه درجمع مردم کرمان گفت: ارسال سنتی اوراق قضایی به مردم، آسیب هایی چون طولانی شدن زمان دادرسی ها را در پی دارد که یکی از نقاط ضعف دادگستری ها است.

وی  افزود: الکترونیکی شدن سیستم قضایی با کمترین هزینه، آسیب های این بخش را از بین می برد ولی این مهم بدون کمک وهمراهی مردم شدنی نیست.

موحد تاکید کرد: الکترونیکی شدن سیستم قضایی موجب حفظ کرامت مردم و اطمینان بیشتر مردم به دستگاه قضایی می شود.

موحد به ورود 161 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: 119 نفر از قضات علاوه بر رسیدگی در محاکم، در شوراهای حل اختلاف نیز اقدام به صدور حکم می کنند.

وی شمار شوراهای حل اختلاف تخصصی کرمان را 122شورا ذکر کرد وافزود: در سال94حدود 158 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رتبه بهره وری دادگستری این استان از یازدهم به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از قراردادها در جامعه توسط افراد غیرکاردان منعقد ومدیریت می شود که کار قضات را  در حوزه رسیدگی سریع تر به شکایات مشکل می کند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار