موانع نیروهای عراقی برای فتح قیاره در جنوب موصل

فاش شدن طرح عملیات و همچنین مین‌گذاری گسترده تروریست‌ها، از مشکلات جدید نیروهای عراقی برای تسلط بر قیاره موصل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، منابع عراقی اعلام کردند لو رفتن برخی جزییات طرح نظامی در عملیات قیاره در جنوب موصل، سبب توقف عملیات در برخی محورها شده است.

این منابع بیان کردند: احتمال دارد که در طرح نظامی بازنگری صورت گیرد.

صفحه فرماندهی عملیات نینوا ضمن ممنوع کردن پخش زنده رسانه ها از یگانهای نظامی، تهدید به مجازات متخلفان به اتهام توطئه و جاسوی برای دشمن کرد.

عبدالرحمن لویزی، نماینده استان نینوا در پارلمان عراق، گفت: با لو رفتن جزییات عملیات از شرقاط به سوی قیاره، اصل عنصر غافلگیری از بین رفته است. عملیات از محورهای طرح قبلی ادامه خواهد یافت و فقط ممکن است که تغییراتی در زمان عملیات پس از فاش شدن جزییات عملیات ایجاد شود.

هاشم بریفکانی، رئیس کمیته امنیتی در شورای استان نینوا، نیز اعلام کرد: پیشروی ها در برخی محورها به علت لو رفتن جزییات طرح عملیات قیاره متوقف شده است. پیشروی ها از محور روستای حاج علی نزدیک رود دجله متوقف شده است و ما منتظر بازنگری در این عملیات هستیم. گفتگو فرماندهان نظامی با رسانه ها یا با افسران رده پایین سبب لو رفتن جزییات عملیات شده است.

از سوی دیگر، در محور شرقاط، خزعل حماد، عضو شورای استان صلاح الدین، بیان کرد: لو رفتن جزییات عملیات تاثیری در روند پیشروی ها نداشته است بلکه؛ مین های کارگذاشته این روند را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: نیروها به منطقه زاویه در شمال بیجی رسیده اند، اما به سبب مین و تونلهای بمبگذاری شده که با آن روبرو شدند نمی تواند با سرعت حرکت کنند.

همزمان حیدر عبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور تحقیق درباره اظهارات برخی فرماندهان درباره عملیات قیاره که منجر به فاش شدن طرح ها و تاکتیک های نظامی شده است، داده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار