عضو حزب مؤتلفه گفت: نمایندگان مجلس باید نگاه تخصصی داشته باشند تا آرای طرح‌ها و لوایح براساس فریادهای 2 و 4 اخذ نشود.

محمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نقاط ضعف مجلس نهم اظهار داشت: در مجالس گذشته اعم از مجلس نهم و ماقبل از آن، ضعف نگاه کارشناسانه بارز بود.

عضو حزب مؤتلفه با بیان اینکه ضعف نگاه کارشناسانه برخی از نمایندگان ناشی از این مسئله است که یک شخص به تنهایی نمی‌تواند در همه مباحث صاحبنظر باشد، گفت: به عنوان نمونه نماینده‌ای که متخصص عمران است، ناگزیر است در مجلس پیرامون مباحث پزشکی هم رای دهد و طبیعی است که وی اطلاعات تخصصی لازم را درباره مباحث مذکور ندارد.

وی با اشاره به فریادهای 2 و 4 در صحن علنی، تصریح کرد: در شرایطی که یک نماینده تخصص لازم برای اظهارنظر و رای دادن را ندارد، نگاهش به صورت احساسی متوجه نمایندگان دیگر و تکرار رای آنان می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه بخشی از ضعف مجلس به نداشتن پشتوانه حزبی نمایندگان مجلس برمی‌گردد، اذعان داشت: اگر نمایندگان پشتوانه حزبی داشته باشند، پیوست کارشناسانه طرح‌ها به وسیله احزاب متبوعشان به آنان ارائه می‌شود تا بتوانند نظرات تخصصی در مجلس ارائه دهند.

عضو حزب مؤتلفه افزود: به نظر بنده اگر حزبی باعث رای آوری یک نماینده شده است، باید بر طرح‌ها و لوایح در دست بررسی کار کارشناسی انجام دهد. بسیار تخصصی‌تر از این است که بر اساس فریادهای 2 و 4 صحن علنی آرا اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه برخی دخالت احزاب در مباحث مجلس را آسیبی می‌دانند که منجر به حاکمیت آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: گرچه ممکن است در این زمینه آفت‌هایی وجود داشته باشد ولی قطعا از وضع فعلی بهتر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار