رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اعلام همبستگی جامعه پزشکی با افراد بی بضاعت و کم برخوردار کشور، از آمادگی بیش از 5 انجمن تخصصی پزشکی برای ارائه خدمات درمانی رایگان به این قشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی رغم اما و اگرهایی که در خصوص درآمد قابل توجه پزشکان در مراکز درمانی و مطب های خصوصی ایجادشده و یا گله مندی برخی از درآمد قابل توجه جامعه ای که در اغلب موارد سه شیفت کاری بطور مداوم خدمت می کنند ، این بار اعلام همبستگی با بیماران بی بضاعت و کم توان از سوی همین سپید پوشان کشورمان موجی از امید را در میان دردمندان به همراه داشته است.

انجمن های پزشکی که آماده خدمت رسانی به محرومین شده اند 
علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در حاشیه مراسم افطاری دیشب شیرخوارگاه آمنه و در جمع اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، سازمان بهزیستی، وزارت رفاه و انجمن های علمی تخصصی برگزار شد، با اشاره به جایگاه پزشکان در عرصه تشخیص و درمان بیماریها و نیاز چشم گیر محرومین به خدمات درمانی گفت: هم اکنون بطور رسمی انجمن های تخصصی دندان پزشکی، ارتوپدی و انجمن مامایی کشور با همه بضاعتشان  آمادگی خود را برای ارائه خدمات درمانی رایگان ممدجویان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده اند که این خدمات شامل تشخیص، درمان، ویزیت رایگان و سایر خدمات تخصصی بالینی می شود. 

زالی تصریح کرد: در شرایطی که اخیرا جامعه پزشکی بیشتر از گذشته در میان موجی از قضاوت هاو  ناملایمات از نظر میزان درآمدشان قرار گرفته اند نباید فراموش کرد که هم اکنون بسیاری از پزشکان بنام کشورمان سالها است که بدون کوچکترین توقعی مشغول درمان رایگان بیماران نیازمند هستند ، افرادی که هیچگاه نخواستند نامشان به عنوان خیر ذکر شود و همیشه پیگیر وضعیت بیمارانشان ،به ویژه افراد محروم نیازمند به درمان بوده و هستند، اقدامی که هم اکنون کل جامعه پزشکی را آماده ارائه خدمات درمانی رایگان گسترده برای معلولین، کودکان و علی الخصوص زنان و مادران محروم و حتی کارتن خواب کرده است . 
 
هم اکنون 17 هزار مددجو نیازمند خدمات درمانی هستند
دلبری مدیر کل  سازمان بهزیستی استان تهران در ادامه مراسم افطار دیشب شیر خوارگاه آمنه با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 17 هزار مددجو نیازمند خدمات درمانی هستند ، اظهار داشت: بیش از 16 هزار تن از این مددجویان معلول یا سالمند و بقیه کودکان هستند ، که در این میان بیش از هفت هزار و  300 نفر نیازمند خدمات درمانی جدی هستند و از سوی دیگر بالغ بر 14 هزار نفر باید تحت آزمایشهای بالینی قرار گیرند .

تولد کودکان خیابانی باید مدیریت شود
ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی در ادامه مراسم افطاری دیشب شیر خوارگاه آمنه ، با تاکید بر نیاز زنان کارتن خواب به خدمات مامایی افزود : انجام رفتار های پر خطر یکی از مهمترین دلایل رشد  نرخ منفی بارداری در میان زنان خیابانی و تولد نوزادان خیابانی است؛ مسئله ای که باید به طور جدی مدیریت شودو به همین منظور جمعیت 30 هزار نفری مامایی حمایت خود را برای ارائه خدمات مشاوره ای و بهداشت و مامایی به زنان بی سرپرست، بد سرپرست، دختران جوان بی بضاعت و زنان کارتن خواب تحت پوشش سازمان بهزیستی اعلام می کند تا با کمک های رایگان مامایی به این اقشار دیگر شاهد تولد نوزادی خیابانی و یا آسیب های جدی مامایی درمیان بانوان و دختران جوان کشورمان نباشیم . 

به گفته مسئولان علاوه بر خدمات مامایی یا ارتوپدی، بخش قابل توجهی از جامعه به علت هزینه های سنگین خدمات دندانپزشکی قادر به ترمیم و بازسازی و رسیدگی به دندانهایشان نیستند و همین موضوع یکی از مهمترین عوامل رشد بیماریهای جسمی مرتبط با بهداشت دهان و دندان است . 

وزارتخانه ها نیم نگاهی به بهزیستی کنند/ آمادگی انجمن دندانپزش برای ارائه خدمات ویژه به محرومان 

در ادامه این گزارش ، هوشمند رئیس انجمن دندانپزشکی کشور با اشاره به اینکه دولت و وزارتخانه ها نیم نگاهی به بهزیستی کشور کنند گفت: جامعه دندانپزشکی آمادگی خود را برای ارائه خدمات درمانی و تخصصی دندانپزشکی و کنترل بیماریهای دهان و دندان مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعلام میکند، ولی در این میان مسئولین نیز با افزایش مدیریت بین بخشی، حداقل از میزان مالیات پزشکان خیر بکاهند ویا این موضوع را بیشتر مدیریت کنند. 

وجود بیش از 1 میلیون و دویست مدد جوی معلول نیازمند به خدمات درمانی در کشور 
علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه کشور با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 200 مددجوی معلول و نیازمند درمان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی و تشکر از اعلام همبستگی جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به محرومان نیازمند درمان سازمان بهزیستی،گفت: کمک فقط مالی و صرفا مادی نیست بلکه همه افرادیکه مثل جامعه خدوم پزشکی می توانند و یا کاری از دستشان برای این محرمان انجام دهند، تعلل نکنند زیرا هزینه های درمان و رسیدگی به این جامعه گسترده واقعا سنگین است، افرادی که حتی قادر به پرداخت ویزیت ساده پزشک نیستند و حتی با کوچکترین خدمت و محبت نور امیدی در دلهایشان شکوفه میزند. 

هرچند که علاوه بر آمار کودکان نیازمند به درمان، بالغ بر 22 درصد مددجویان سازمان بهزیستی معلولان و سالمندان رها شده در خیابان ها هستند، اما حمایت و اقدام اخیر جامعه پزشکی می تواند تسکین دهنده دردهای این دردمندان شود، حرکتی که دوباره لبخند را حتی به اندازه لحظه ای بر لبهای این مددجویان می نشاند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۱:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام. با احترام به مددجویان بهزیستی، ولی بالاخره عده ای هستن به اونا برسن، کی به داد امثال من بدبخت میرسه که تحت پوشش هیچ جایی نیستم. آخه از کجا بیارم، نه کار دارم، نه پول دارم، هرجا رفتم برا دندونام دورم کردن، وقتی فهمیدن پول ندار. آخه من حتی ۱۰۰۰۰ تومن هم ندارم، اون همه پولو از کجا بیارم.
آخرین اخبار