قم؛

عضویت 18 ورزشکار در هیات ورزشی بیماری های خاص قم

هم اکنون 12 تن از آقایان و شش تن از بانوان به عضویت هیات بیماری های خاص درآمدند که این تعداد به دلیل مشکلات، در زمان مسابقات و اعزام به رقابت ها بسیار کاهش پیدا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سکینه باباخان گفت: هیات ورزشی بیماران خاص از بیماری های تالاسمی، پیوندی، دیالیزی، هموفیلی و کسانی که مشکل خونی دارند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این افراد بیشتر در رشته های دو و میدانی، پرتاب نیزه، اسکواش و بدمینتون ورزش می کنند.

باباخان اظهار داشت: کاری که هیات ورزشی برای بیماران خاص انجام می دهد در مرحله اول برگزاری مسابقات ورزشی و آموزش این ورزش ها به این بیماران، شرکت دادن آنها در تمرینات و در نهایت اعزام به مسابقات کشوری و حتی بین المللی است.

وی با اشاره به درخشش بیماران خاص قمی در مسابقات جهانی گفت: ثریا پارس‌لاری در سال 2012 در مسابقات دو و میدانی بیماران خاص و پیوند اعضاء قهرمانی جهان در کشور سوئد موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

باباخان بیان داشت: معصومه مستقیمی نیز در رشته تیراندازی در رقابت‌های جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در سال 2012 به میزبانی کشور سوئد موفق به کسب مدال طلا شد.

وی گفت: در مرحله بعد ما وارد گفت و گو با آنها می شویم که گاهی خود افراد و زمانی نیز خانواده های آنها از ما تضمین می خواهند.

باباخان ادامه داد: برخی آقایان که به عنوان نمونه بیماری کلیه دارند در مرحله اول به ما می گویند ما وارد عرصه ورزش شویم هزینه زندگی خود را چگونه تامین کنیم؟ و یا می گویند اگر کلیه ما از کار بیفتد شما چه پاسخی برای ما دارید و آنها چنین دغدغه هایی دارند.

باباخان ادامه داد: بیماران خاص که وارد ورزش شده اند، اذعان دارند که روحیه آنها بهتر شده است و دیگر در برخی زمینه ها نیازی به مصرف دارو ندارند و نه تنها از حالت انزوا خارج شدند بلکه برای کسب مقام های خود در ورزش نیز، افتخار می کنند.

وی همچنین از مسئولان استان قم درخواست کرد که از ورزش بیماران خاص حمایت های ویژه داشته و این هیات را با سایر هیات های ورزشی مقایسه نکنند.
 
وی گفت: راضی کردن خانواده های این بیماران برای حضور در ورزش بسیار سخت است و گاهی از ما تضمین می خواهند به همین دلیل باید تمرینات ما به گونه ای باشد که کوچک ترین آسیبی به این افراد وارد نشود، ما نمی توانیم در کنار این بیماران، پزشک یار قرار دهیم.

باباخان گفت: اگر مسئولان اسپانسرهایی به ما معرفی کنند از بین این افراد بیمار، قهرمانانی را تربیت خواهیم کرد و همانگونه که امروز قهرمان جهان از بیماران خاص در قم است و باید حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما باید برای قهرمانان خود جایگزین پیدا کنیم ولی بسیاری از بیماران خاص استقبال نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه تمرینات و مسابقات این هیات با حضور پزشک و امکانات خاص اورژانسی است، گفت: تمام تلاش ما برگزاری تمرین و مسابقات این بیماران خاص در درمانگاه تالاسمی است که در صورت بروز مشکل، امکانات خاص اورژانسی در دسترس باشد.
 
انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار