یزد؛

جریمه و توقیف خودروهای تخلیه نخاله ساختمانی در حاشیه شهر بافق

خودروهای متخلفين تخليه غيرمجاز خاک، نخاله و ضايعات ساختماني در حاشیه شهر جريمه و توقيف می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر خدمات شهری شهرداری بافق با اشاره به اینکه با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت‌و‌سازها میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به مراتب افزایش یافته و به تبع آن مشکلاتی نیز در این حوزه به وجود آمده است، گفت: از جمله این مشکلات می‌توان به تخلیه ضایعات عمرانی در محل‌های غیرمجاز مانند حاشیه جاده‌ها و معابر توسط افراد فرصت‌طلب اشاره کرد‌.

محمد قاسمی با بیان اینکه تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی علاوه بر ایجاد اثرات مخرب زیستی محیطی و نازیبایی‌های بصری، آلودگی محیط زیست و بیماری‌های مختلف را نیز در پی خواهد داشت، عنوان کرد: از سوی دیگر وجود خاک و نخاله‌های ساختمانی در مجاورت بلوار ها و معابر شهری امکان بروز حادثه را به ویژه در شب افزایش داده، و بعضا موجب آبگرفتگی معابر در حاشیه شهر می شود.

وی به ایجاد گود مناسب تخلیه نخاله های ساختمانی واقع در پشت کارخانه کاشی زمرد اشاره کرد و افزود: شهروندان در صورت تولید نخاله های ساختمانی آن را با استفاده از خودروهای مجاز به مرکز جمع آوری نخاله خارج از شهر انتقال دهند تا حاشیه شهر و اراضی ساخته نشده با وجود نخاله های ساختمانی چهره زشتی پیدا نکند.

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق با تاکید بر اینکه برخی راننده‌های خودرو‌های حمل ضایعات عمرانی، با بی‌توجهی به این امر، نسبت به تخلیه آن در حاشیه کمربندی‌ها، معابر کم تردد و مبادی ورودی شهراقدام می‌کنند، اظهار کرد: به این علت شهرداری با برگزاری جلسات متعدد و تعامل مناسب  نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهرستان و سایر مراجع ذی ربط  اقدام به برخورد با متخلفین خواهد کرد.

قاسمی گفت: با تشکیل  اکیپ‌های ویژه و نصب دوربین در محورهای مواصلاتی شهر، به صورت نامحسوس، در تمامی ساعات شبانه‌روز اقدام به کنترل مسیر ها کرده و با متخلفین برخورد قاطع می شود.

‌وی درباره نحوه برخورد با متخلفین بیان کرد: افرادی که اقدام به تخلیه غیرمجاز پسماند ساختمانی در سطح شهر و حریم آن می‌کنند، علاوه بر جریمه نقدی و توقیف طولانی مدت خودرو،  مکلف به جمع‌آوری نخاله‌های تخلیه شده هستند.

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق خطاب به شهروندان عنوان کرد: در صورت مشاهده حمل نخاله های ساختمانی به مراکز غیرمجاز مراتب را با شماره های  ۳۲۴۲۰۸۸۰ ، ۳۲۴۲۲۴۴۴  و یا سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.