معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری بر زندگی مردم مهمترین هدف نمایشگاه "کاروان آفتاب"در ایام دهه کرامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن واحدی در جلسه برنامه ریزی برنامه های نمایشگاه کاروان آفتاب که در استانداری برگزار شد افزود:ضروری است در برنامه ریزی صورت گرفته از تکراری بودن برنامه ها خودداری کنید و بیش از گذشته بر خلاقیت و نوآوری در ارائه برنامه بکوشید.

وی بر مردمی شدن برنامه ها و فعالیت های این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: سعی کنید برنامه های پیش بینی شده شور و نشاط لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به منشور 7گانه مقام معظم رهبری در خصوص آستان قدس رضوی گفت: فرامین این منشور تنها مختص حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیست بلکه باید همه ی دست اندرکاران برای تثبیت، ترویج و اثرگذاری فرهنگ رضوی در سطح ملی و بین المللی کوشش کنیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی هدف اصلی این نمایشگاه را ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم خواند و افزود: این مهم باید به عنوان یک اصل در برنامه ریزی ها لحاظ شود تا شاهد کار فرهنگی مناسب باشیم.

محمد حسن واحدی در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه گفت: پیشنهاد من برآن است نمایشگاه در دو مکان، باب الجواد و سالن صبا برگزار گردد تا بتوانیم با تمهیداتی که از سوی صدا و سیما ارائه خواهد شد به صورت زنده برنامه هایی را برای علاقه مندان به فرهنگ رضوی در شبکه های سراسری داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به نزدیکی سال 2017، ضروری است با برنامه ریزی منسجم شاهد برگزاری این دو نمایشگاه به صورت دائمی در این دو مکان باشیم .

وی بر تشکیل هرچه سریعتر جلسه شورای سیاست گذاری تاکید کرد و افزود: این جلسه تشکیل شود تا بتوانیم برنامه های دستگاه ها را تصویب و ابلاغ نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،هم در ادامه نمایشگاه "کاروان آفتاب " را تجلی گاه آثار فرهنگی هنری رضوی خواند و افزود: این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن تولیدات فاخر فرهنگی و هنری ،علمی و پژوهشی با موضوع فرهنگ و معارف رضوی شکل گرفته است.

سید سعید سرابی افزود: درسراسر کشور رخدادهای بزرگی را با موضوع رضوی شاهد هستیم که گاهی به دلیل تعدد برنامه در این ایام کمتر دیده می شود بنابر این با شکل گیری این نمایشگاه می توان توانمندی بخش های مختلف فرهنگی و هنری را نشان داد.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را همزمان با ایام دهه کرامت خواند و افزود: همزمان با ایام دهه مبارک کرامت این نمایشگاه از ولادت حضرت معصومه (ص) مصادف با 14مردادماه برگزار و تا یک روز پس از میلاد حضرت رضا (ع) ادامه خواهد داشت .

وی مکان احتمالی برگزاری این نمایشگاه را صحن باب الجواد خواند و افزود: با توجه به خیل مشتاقان حضرت رضا(ع) این مکان به لحاظ موقعیت در جایگاه مناسب تری نسبت به دیگر مراکز پیشنهادی قرار گرفته است بنابراین سعی داریم با همکاری و موافقت اعضا این مکان را برای برگزاری نمایشگاه میزبان باشیم.

وی با اشاره به هفته های فیلم رضوی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح اجرایی نمایشگاه "کاروان آفتاب " در ایام دهه کرامت سینماهای مشهد، آخرین تولیدات سینمایی، سمعی و بصری دینی با محوریت رضوی را اکران خواهند کرد.

سرابی با اشاره به فعالیت 19نگارخانه در مشهد گفت: آثار هنری با موضوع رضوی در ایام دهه کرامت در نگارخانه های این شهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد محیط با نشاط اجتماعی با جلوه مذهبی و دینی مهمترین رویکردی است که در ایام دهه کرامت دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم شاهد شادی حلال باشیم.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های عضو به ارائه پیشنهادات خودپرداختند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.