ربانی: حکومت مصمم به اصلاحات انتخاباتی است

وزیر امور خارجه افغانستان گفت: حکومت مطابق تعهدات ملی و بین المللی‌اش، مصمم به اصلاحات انتخاباتی است.

ربانی: حکومت مصمم به اصلاحات انتخاباتی است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان با نشرخبرنامه‌ای گفته است که صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه با نیکلاس هیسم نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان ملاقات تودیعی داشته است.

آقای ربانی در این دیدار از تلاش‌ها و همکاری‌های آقای هیسم در پروسه قلب آسیا، برگزاری نشست‌های گروه بین المللی تماس و سایر کنفرانس های مختلف بین المللی در مورد افغانستان و همچنان تلاش ها در راستای جلب حمایت های بین المللی از دولت و مردم افغانستان، ابراز امتان کرده و برایش در مأموریت های بعدی آرزوی موفقیت کرد.

نیکلاس هیسم نیز ضمن ابراز خرسندی از تجربه چند ساله کارش در افغانستان، اصلاحات انتخاباتی برای آینده با ثبات افغانستان را مهم خواند و بر ضرورت عملی شدن آن تأکید کرد.

ربانی نیز اظهارداشت که حکومت وحدت ملی مطابق تعهدات ملی و بین المللی‌اش، مصمم به اصلاحات انتخاباتی می‌باشد و در این راستا گام هایی نیز برداشته شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، با ابراز تأسف از طولانی شدن پروسه گفتگوهای صلح با طالبان، ابراز امیدواری کرد که بن بست کنونی مؤقتی و زود گذر بوده باشد و مردم افغانستان به یک صلح پایدار دست یابند.

در این دیدار، دو طرف در مورد مسایل مختلف از جمله تنش های اخیر میان افغانستان و پاکستان در دروازه تورخم و همچنان دیدار مقامات دو کشور در حاشیه نشست سران کشورهای عضو شانگهای در تاشکند نیز صحبت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار