کرمانشاه؛

گرایش به فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ضعیف است

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: متاسفانه برخی خانواده‌ها در فصل تابستان فرزندانشان را تنها تشویق به حضور در کلاس‌های زبان وتقویتی درسی می‌کنند و این در حالیست که زندگی فقط درس و تحصیل نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ داوود ناصری امید با بیان اینکه این ایام می‌تواند فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی به دانش‌آموزان باشد افزود: نقش صافکار، گچ‌کار، مکانیک، بنا و ... در جامعه انکارناپذیر است برخی از استادکاران چه بسا درآمدهای خیلی زیادی هم داشته باشند، در حالی که در بعد ارزش و الگو بودن چندان به آنها بها داده نمی‌شود.

وی با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه، گفت: باوجود شعارهایی که در مورد گرایش به سمت مهارت آموزی در جامعه داده می‌شود، هنوز هم در عمل شاهد گرایش دانش‌آموزان ممتاز به سمت رشته‌های علوم‌تجربی و ریاضی و فیزیک هستیم.

ناصری امید از مدرک‌گرایی به عنوان یکی از آفاتی یاد کرد که گریبانگیر جامعه شده و گفت: هنوز هم در اذهان خانواده‌ها مدرک دانشگاهی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز دولتی فنی‌وحرفه‌ای در استان 22 مرکز است و این مراکز 220 کارگاه دارند افزود:تعداد آموزشگاه‌های آزاد متعلق به بخش خصوصی زیر مجموعه اداره کل فنی‌و حرفه‌‌ای استان را نیز 300 آموزشگاه است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، گرایش ، فرهنگ ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار