اوسط هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان

دولت برای ترمیم پیکره اقتصادی کشور با وجود شرایط سخت مالی عزمی جدی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت با سخت‌ترین شرایط مالی عزم خود را برای ترمیم پیکره اقتصاد کشور جزم کرده است.

uncعلی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشورگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم استفاده از کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولید داخل اظهار داشت: با اراده‌ ملی و مداومت جدی در حاکمیت می‌توان از مقوله قاچاق کالا جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه حجم قاچاق کالا به اندازه‌ای است که نفس اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده، متذکر شد: با این رویه هر حرکتی تحت هر عنوان که منتج به تولید شود امکان رقابت را به دلیل وجود کالاهای کم ارزش و ارزان سلب می‌کند و نهایتا باعث مسدود شدن راه در عرصه تولید و شکوفایی می‌شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان از قاچاق با عنوان اولین و اساسی‌ترین مشکل کشور یاد کرد و افزود: دولت به تنهایی از عهده مبارزه با این مهم برنمی آید، اراده ملی و عزمی عظیم در درون حاکمیت لازم است تا این مسئله همچون برجام به مرحله‌ای از برون رفت از مشکلات برسد.
 
اوسط هاشمی متذکر شد: مقوله قاچاق به عنوان خطری جدی، اشتغال و بخش خصوصی را در آینده با مشکل مواجه می‌کند. با نگاهی به تعطیل یا راکد بودن واحدهای کوچک صنعتی می‌توان به اهمیت این امر پی برد.
 
وی با بیان اینکه اکنون دولت با وجود سخت‌ترین شرایط مالی و پولی عزم خود را برای تزریق بر پیکره اقتصاد جزم کرده، خاطر نشان کرد: با تلاش دولت، بخش‌های اقتصادی از موضع آسیب خارج می‌شود و در مسیر تولید و اشتغال قرار می‌گیرد اما باید گفت که این امر به تنهایی کافی نیست و باید به طور جدی به مسئله اقتصاد پرداخته شود در این راستا همچنین نقش رسانه، حکومت و چهره‌های فعال در این بخش از آن جهت که می‌توانند جریانی را در کشور ایجاد کنند که علل بروز قاچاق را شفاف کنند، حائز اهمیت است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان از بیش از 20 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور خبرداد و گفت: کشوری با اقتصاد قدرتمند می‌تواند با چنین حجم قاچاق مبارزه کند. ما برای مبارزه با این مسئله فاقد شرایط لازم هستیم بنابراین بایستی در مرحله نخست این غده سرطانی را درمان کرد و سپس به آینده روشن پویایی اقتصاد دل بست.
 
انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار