کولیوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ضرورت بررسی لایحه جامع قانون انتخابات در مجلس تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: لایحه جامع قانون انتخابات تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری باید در مجلس بررسی شود.

/////محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برخی نقص‌های موجود در قانون فعلی انتخابات و ضرورت اصلاح آن در مجلس دهم، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که با گذر زمان مسائلی مانند انتخابات الکترونیک  در روند رای گیری بوجود می‌آید، نیاز است تا قبل از انتخابات ریاست جهموری، قانون فعلی اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این راستا دولت لایحه‌ای جامع تحت عنوان لایحه جامع انتخاباتی تهیه کرده که در وزارت کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت به خانه ملت ارائه می‌شود تا بررسی‌های لازم درمورد آن انجام شود و چنانچه نیاز به اصلاحی داشته باشد، آن را اعمال کند.

کولیوند با اشاره به این که لایحه مذکور از آن جهت که قرار است انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر را در بر بگیرد، جامع خواهد بود، اظهار داشت: با تکیه بر سیاست های مطرح نظام و دیگر تجاربی که از قبل وجود داشته است به نظر می رسد این لایحه می تواند به سر منزل مقصود برسد.

وی افزود: این لایحه از آن جهت که همه نقص‌های قوانین انتخاباتی را پوشش می‌دهد می‌تواند نتیجه بخش باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورد داخلی درباره طرح استانی شدن انتخابات در این لایحه گفت: باید منتظر ماند تا لایحه به مجلس ارائه شود و پس از آن مورد بررسی قرار گیرد که آیا طرح استانی شدن در این لایحه مطرح شده است یا خیر، البته لازم به ذکر است که طرح استانی شدن انتخابات یکی از نیازهای اساسی کشور است.

وی در پایان با اشاره به زمان تصویب و نهایی کردن این لایحه اظهار داشت: این لایحه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری به مجلس خواهد رسید، چراکه اگر نزدیک ایام انتخابات مطرح شود با التهابات انتخاباتی مصادف می‌شود که ممکن است جنبه سیاسی پیدا کند و نتیجه دلخواه به دست نیاید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار