فارس؛

کافه کتاب های شیراز تنها اسمی یدک می کشند

اغلب کافه هایی که عنوان کتاب را در شهرشیراز یدک می کشند ساز و کار چنین محافلی را ندارند.

کافه کتاب های شیراز تنها اسمی یدک می کشند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون فرهنگی ارشاد فارس، از رایزنی و پیگیری ها درخصوص ایجاد کافه کتابها در شهر شیراز خبر داد و گفت : سازوکار عنوان «کافه کتاب»  باید تبیین شود.

بهاره شفیعی درباره نحوه فعالیت کافه های کتاب، گفت: بسیاری از کافه ها در حوزه کتاب فعالیت دارند، اما اینکه ساز و کار مشخصی در خصوص این فعالیت داشته باشیم چنین چیزی نیست، زیرادر  بسیاری کافی شاپ ها در کنار فعالیت تجاری و صنفی خود کتاب هم خوانده می شود و نشست های نقد و بررسی برگزار می شود اما هیچ کدام شکل کافه کتاب ندارند.

وی درباره کافه کتاب ها تصریح کرد: اساس و بنیان چنین اماکنی کتاب است سپس در کنار آن مراجعه کننده این امکان را می یابد تا در خصوص خوانش کتاب، مطالعه، شنیدن نقد و تحلیل آثار نوشتاری نیازهای خود را در کنار نوشیدن چای یا خوردن چیزی برطرف سازد،که در این قالب تنها دو مورد در شیراز وجود دارد که از خصوصیات کافه کتاب برخوردار است.

معاون فرهنگی ارشاد فارس از رایزنی و پیگیری ها درخصوص ایجاد کافه کتابها در شهر شیراز خبر داد و گفت: برای تقویت حوزه ادبی، اختصاص فضای بیشتر فرهنگی نیاز است تا با مشارکت بخش های دیگر چنین مراکز و اماکنی راه اندازی شود، از این رو بخش خصوصی یکی از حوزه هایی است که می تواند با استفاده از این رویکرد فضای فرهنگی بیشتری را در بر بگیرد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: فارس ، کافه کتاب ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار