واکنش آسوشیتدپرس به اظهارات روحانی در همایش قوه قضائیه

آسوشیتدپرس به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در موضوع لزوم حفاظت از امنیت اماکن دیپلماتیک واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، در بازتاب اظهارات رئیس‌جمهور ایران در همایش قوه قضائیه مبنی بر لزوم حفاظت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد که این سخنان می‌تواند نشان‌دهنده تلاش‌های روحانی برای ایجاد روابط حسنه با پادشاهی سعودی باشد.

رئیس‌جمهور ایران در این همایش و در بخشی از سخنانش بر لزوم حفاظت از امنیت سفارتخانه‌های خارجی و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد.

حسن روحانی گفت: مردم می‌خواهند بدانند که اگر یک عده‌ای خودسر به یک سفارت خارجی بر خلاف قانون و امنیت عمومی کشور حمله کردند که عاملان‌شان و آمران‌شان به خوبی روشن هستند قوه قضاییه چگونه برخورد می‌کند و چگونه اجرای این حکم به سمع و نظر مردم می‌رسد. این به معنای آن است که یک کشور در برابر امنیت سفارت‌خانه‌های خارجی مسئولیت دارد و امنیت آن سرزمین را بردوش و برعهده گرفته است.

آسوشیتدپرس در واکنش به این سخنان، گزارشی منتشر کرده و نوشت: رئیس‌جمهور ایران خواستار شفاف‌سازی در دادگاه سفارت عربستان سعودی شد.

آسوشیتدپرس نوشت: این اظهارات صراحتا خواهان جلب توجه به موضوع(حمله به سفارت و کنسولگری) است و همچنین می‌تواند نشان دهنده تلاش‌های روحانی برای ایجاد روابط حسنه با پادشاهی سعودی باشد.

این رسانه غربی در برشمردن موارد اختلاف و تنش بین ایران و عربستان سعودی، به فاجعه منا در مراسم حج سال گذشته اشاره و تصریح کرد  براساس شمارش آسوشیتدپرس حداقل 2426 حاجی کشته شدند و تهران گفته است که 646 تن از آنها ایرانی بودند.

در پایان این گزارش رسانه مطرح آمریکایی به اختلافات ایران و عربستان سعودی در بحران سوریه و یمن اشاره شده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد: دو رقیب منطقه‌ای از طرف‌های متفاوتی در جنگ داخلی سوریه و درگیری در یمن حمایت می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۴:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۶
درباره سفارت رژیم صهیونیستی که در اختیار فلسطین است حتما بعدا اظهار نظر میکند.
آخرین اخبار