مدیر توسعه و ترویج مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

صدور و ارسال فرهنگ‌کارت متقاضیان در هفته دوم تیرماه/ ثبت نام 10 هزار متقاضی

با صدور فرهنگ‌کارت برای متقاضیان از طریق بانک ملت، این کارت ها در هفته دوم تیرماه صادر و ارسال خواهد شد.

جواد موحد مدیر توسعه و ترویج مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تأخیر در صدور فرهنگ‌کارت متقاضیان گفت: فرهنگ‌کارت‌‌ها در بانک ملت صادر خواهند شد و با توجه به اینکه این بانک کارت‌های مختلف دارد و برای فرهنگ‌کارت باید در طرح و پذیرنده‌های کارت تغییر صورت می‌گرفت، صدور و ارسال فرهنگ‌کارت‌ها با تأخیر انجام می‌شود. این تأخیر برای تغییر فرایند و نوع کارت بوده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: کارت‌ها یکبار صادر شدند اما به دلیل تغییراتی که باید انجام می‌شد، برگشت خوردند و دوباره برای صدور آن‌ها اقدام شد. صدور این فرهنگ‌کارت‌ها تا پایان این هفته به پایان می‌رسد و از هفته آینده ارسال فرهنگ‌کارت‌ها به نشانی متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند آغاز می‌شود.  
 
موحد اظهار داشت: متقاضیانی که تمایل به استفاده از امکانات این طرح دارند، می‌توانند با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس بگیرند و نام کاربری و رمز خود را برای استفاده از فرهنگ‌کارت دریافت کنند تا فرهنگ‌کارت به دستشان برسد.
 
وی در خصوص میزان استقبال از این طرح عنوان کرد: تاکنون  10 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند. با صدور کارت برای متقاضیان فاز اول طرح فرهنگ‌کارت، بخش دوم ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود. ما برای تعداد متقاضیان که تمایل به استفاده از این طرح را دارند محدودیتی قائل نیستیم. اما برای اول این کار و پروژه، تا سقف 500 هزار نفر از تمام ایران ثبت‌نام خواهیم داشت و با توسعه و گسترش این طرح و زیرساخت‌ها، تعداد اعضای این طرح بسیار بیشتر خواهد شد.
 
وی با اشاره به رونمایی از این طرح فرهنگی در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: تخفیفات خوبی برای مخاطبان در نظر گرفته شده که 50 تا 70 درصد از طرف تولیدکنندگان محتواست.  
 
موحد با اشاره به اطلاع‌رسانی و تبلیغات این طرح فرهنگی گفت: در حال حاضر تبلیغات به‌شکل فراگیر نیست و در قالب بسته‌های نمایشگاهی و رسانه‌ای تهیه شده است. برنامه مستمر و پیش‌بینی شده ما این است که در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور ثبت‌نام انجام شود و افراد از 30 تا 40 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به سرویس‌های آینده این طرح گفت: سینماهای برخی شهرها نیز برای تماشای فیلم برای دارندگان فرهنگ‌کارت، تخفیف 50 درصدی ارائه خواهند داد.

لازم به‌ذکر است؛ فرهنگ‌کارت با واریز یارانه 47 هزار تومانی برای استفاده از خدمات آموزشی، فرهنگی و اقتصادی مجازی در محیط مجازی و رسانه‌های دیجیتال از پایان اردیبهشت‌ماه مطرح و اعلام شد افراد پس از تکمیل ثبت‌نام با دریافت فرهنگ‌کارت و یارانه فرهنگی می‌توانند از این امکانات در فضای مجازی استفاده کنند. 

ثبت‌نام و درخواست از طریق سایت  farhangcart.ir امکان‌پذیر است و محدودیتی برای افراد متقاضی و مناطق جغرافیایی کشور نیست.

برای این حرکت فرهنگی، زیرساختی در نظر گرفته شده است که برای خدمات‌رسانی فرهنگی و توسعه اقتصاد فرهنگی در حوزه محتوایی دیجیتال ایجاد شده است. با شروع اعطای فرهنگ‌کارت، چند سرویس فرهنگی و آموزشی در این سامانه وجود دارد و تعداد این سرویس‌ها به مرور افزایش خواهد یافت. این طرح برای ارائه‌کننده محتوایی که در شرایط عادی نیازمند جذب مخاطب است، حجم انبوه و قابل توجهی از مخاطب را فراهم می‌کند.
 
همچنین دارندگان فرهنگ‌کارت به غیر از 47 هزار تومان یارانه آموزشی و فرهنگی برای استفاده از خدمات، 47 هزار تومان دیگر اعتبار رایگان در حوزه سلامت دریافت می‌کنند. همچنین مشمول پوشش بیمه 10 میلیون تومانی حوادث از طرف شرکت بیمه ما خواهند شد.
 
بنا بر اظهارات مدیر توسعه و ترویج مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سرویس دیگر به نام سامانه آموزشی مجازی بورس وجود دارد که دارندگان فرهنگ‌کارت که مایل به آموزش اقتصادی در زمینه بورس هستند، پس از پایان دوره آموزشی کد بورس دریافت می‌کنند و می‌توانند در سازمان بورس فعالیت اقتصادی داشته باشند. بخش عمده بودجه با حمایت مرکز رسانه‌های دیجیتال تامین و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۵
بلیط موزه و استخر و سینما نیم بها,
آخرین اخبار