عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت تاکسی بانوان با توجه به مشکلات اجتماعی کنونی باعث امنیت و آرامش خاطر مسافران زن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی پور با تاکید بر ایجاد بسترهای ویژه ای برای بانوان گفت : حضور بانوان در عرصه حمل و نقل عمومی شهری می تواند موجب امنیت خاطر و افزایش آرامش بانوان دیگر باشد.
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم شرایط و بسترهای لازم را برای فعالیت بانوان در عرصه های گوناگون فراهم کنیم، افزود: لازمه فعالیت آسان بانوان تاکسیران نیز، احداث ایستگاه های ثابت در مکان های پرتردد مثل دانشگاه ها ، پایانه های مسافربری، بازارها و بیمارستان ها است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نداشتن ایستگاه های ثابت و پراکنده بودن تاکسی های بانوان در شهر را از مشکلات این بانوان دانست و عنوان کرد: این عامل باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان و سایر مسافران زن در سطح شهر شده است.
واشیانی پور با اشاره به اینکه اکثر این بانوان، زنان سرپرست خانوار هستند خاطرنشان کرد: این بانوان ناچارند نقش مادری و پدری را توأم با هم ایفا کنند و در تامین اقتصاد خانواده تلاش کنند.
وی رانندگی را یکی از مشاغل پراسترس در کلانشهرهای پرترافیک دانست و گفت: لازم است شهرداری در رابطه با تامین امکانات رفاهی و تفریحی برای خانواده های این افراد، کوشاتر و جدی تر عمل کند زیرا که سلامت جسمی و روحی این عزیزان بسیار مهم است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با ذکر این مطلب که، شرایط فعلی اقتصادی کشور، بسیاری از زنان را مجبور به کار و فعالیت در خارج از منزل کرده است ادامه داد: شیوع اعتیاد مردان سرپرست خانوار، افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج نیز به موضوع اشتغال بانوان دامن می زند.
واشیانی پور برنامه ریزی در راستای برآورده کردن نیازهای این قشر توسط مسئولین ذیربط را امری الزامی دانست و افزود: زنان سرپرست خانوار با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که در صورت عدم رفع آنها، این مشکلات به فرزندان آنها سرایت خواهد کرد و در آینده علاوه بر مشکلات خود، مشکلاتی را به اجتماع تحمیل می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مشکل دیگری که این افراد با آن روبرو هستند، عدم امکانات رفاهی_ تفریحی و عدم تسهیلات مناسب برای تعمیرات خودرو و ارتقای آن و تجهیزات مربوط به تاکسی های بیسیم است که بسیاری از این افراد از قطع سیستم های مخابراتی خودروهایشان به طور مرتب گله مند هستند.
واشیانی پور گفت: شرایط ویژه اقتصادی ایران باعث شده تا در بسیاری از خانواده ها، مرد و زن در کنار یکدیگر برای تامین رفاه خانواده و فرزندان خود به اشتغال در محیط های مختلف روی آورند.
وی حضور بانوان در اجتماع، به عنوان نیروی انسانی فعال در عرصه های مختلف را، اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: برهمین اساس باید شرایط مناسب فعالیت بانوان فراهم شود  .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.