افتتاح نخستين توقفگاه حمل ونقل بار مشهد

نخستین توقفگاه حمل و نقل بار درون شهري مشهد با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسيد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: این توقفگاه با مساحت ۲۷ هزار مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال بعنوان اولین توقفگاه استاندارد و ایمن کشور افتتاح شد.

حسين مختاري افزود: ظرفیت این توقف گاه ۲۰۰ خودرو سنگین و ۴۰ خودرو سبک است و دومین توقف گاهی که در دست اقدام است واقع در بلوار میامی بوده که توافقات لازم با مالکین زمین آن صورت گرفته و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

وي با تأکید بر اینکه سالانه هزینه بسیار زیادی صرف مرمت و تعمیر و نگهداری زیرساخت های شهری نظیر روسازی معابر و پل ها می شود، اظهار كرد: یکی از مهم ترین عللی که موجب خرابی زودرس روسازی معابر و تحمیل خسارت به پل ها می شود اضافه بار انواع وسایل نقلیه باری نسبت به بار مجاز است كه بر اين اساس امروز از طرح كنترل و مديريت اضافه بار ناوگان درون شهري مشهد نيز رونمايي شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: مجموع خسارت ناشی از اضافه بار در مشهد سالانه حدود 140 میلیارد ریال است و 25 درصد وسایل نقلیه باری مرتکب تخلف اضافه بار می شوند که میانگین اضافه بار محوری 1.6 تن است.

مختاري گفت: در اين طرح سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در نظر به مدد سامانه های کنترلی توزین نظیر سامانه توزین در حال حرکت ( wim ) و مجهز كردن تیم های بازرسی به باسکول های متحرک محورکش سیار و تجهیز محل های تخلیه و بارگیری و باسکول های ثابت به سیستم های هوشمند و سایر سامانه های روز دنیا در زمینه مدیریت تخلفات اضافه بار از هدر رفت منابع مالی از طریق تحمیل خسارات هنگفت به زیر ساخت های شهری جلوگیری کند.

وي اظهار داشت: کنترل و کاهش تخلفات اضافه بار، کاهش خسارات سالیانه به روسازی معابر و پل ها، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی و کاهش تصادفات و میزان خسارات جانی و مالی ناشی از اضافه بار و کاهش خسارات ناشی از خرابی روسازی به سایر وسایل نقلیه از جمله اهداف سازمان در اجرای طرح مدیریت تردد و تخلفات اضافه بار است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.