باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

"12 ژنرال دو ستاره ایران" را بیشتر بشناسید/متخصص "دکترین دفاع موزائیکی" کیست؟ + مشخصات و تصاویر

از جمع ١٢ سرلشکر فعلی نیروهای مسلح ایران، 4 نفر از ارتش، 7 نفر از سپاه پاسداران و سرلشکر " فیروزآبادی" بسیجی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک بدنه منظم و قدرتمند دارند که این بدنه از همان اوایل دوران دفاع مقدس و با انجام ده ها عملیات موفقیت آمیز توسط ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

در کشورهای مختلف دنیا شاید درجه سرلشکر خیلی سریع به یک فرمانده نظامی اعطا شود ؛ اما در ایران با توجه به تعداد کم ژنرال های دو ستاره اهمیت درجه سرلشکر بیش از پیش نمایان می شود.

از جمع ١٢ سرلشکر فعلی نیروهای مسلح ایران، 4 نفر از ارتشی، 7 نفر از سپاه و سردار سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی" (رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح) بسیجی محسوب می‌شوند. تا بهمن ماه سال گذشته، تعداد سرلشکرهای ایرانی ١٣ نفر بودند که با درگذشت سرلشکر "محمد سلیمی" تعداد آنها به ١٢ نفر رسید.





***سردار سرلشکر "محمد حسین باقری"

سردار سرلشکر "محمدحسین باقری"؛ 56 ساله و رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح است. او روز سه‌شنبه با حکم مقام معظم رهبری جایگزین سرلشکر "حسن فیروزآبادی"  شد. سرلشکر محمد باقری متولد 1339 در شهر تهران است. وی در جریان انقلاب اسلامی ضمن فعالیت‌های انقلاب مدتی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته انقلاب اسلام فعالیت داشته است.

 


وی پس از اخذ دیپلم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک سابق) شد و پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در بهار سال 1359 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با وقوع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.


 از سوابق و فعالیت‌های وی در دوران دفاع مقدس ابتدا بعنوان نیروی عملیات و سپس مسئول اطلاعات لشکرها و از سال 1362 تا پایان دوران جنگ تحمیلی بعنوان مسئول اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه کربلا قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) حضور داشته است. وی دارای سابقه جانبازی نیز هست.
 
سرلشکر باقری پس از دوران دفاع مقدس به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل شد و در مسؤلیت‌های مختلف بعنوان رئیس اداره اطلاعات و سپس معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل همچنین رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح (تاکنون) ایفای مسئولیت کرده است. سرلشکر باقری به موازات مسئولیت‌های مذکور از سال 1386 بعنوان معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) خدمت کرده است.
 
وی دارای مدرک دکتری جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی با مرتبه‌ استاد تمامی است و علاوه بر ایفای مسئولیت‌های اجرایی به تدریس در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه تربیت مدرس نیز اشتغال دارد.  سردار باقری به علت انجام فعالیت‌های شایسته در دوران دفاع مقدس مفتخر به دریافت سه نشان فتح و برای فعالیت‌های پس از دفاع مقدس یک نشان نصر از دست مبارک فرماندهی معظم کل قوا شد.  سرلشکر باقری دارای تالیفاتی در زمینه ژئوپلیتیک قفقاز، منطقه غرب آسیا، حقوق بین‌الملل دریایی جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز و عضو قطب علمی جغرافیای سیاسی کشور و عضو هیات موسس انجمن ژئوپلیتیک ایران است.


***امیر دریابان "علی شمخانی"

امیر دریابان «علی شمخانی»؛ ٦١‌ ساله و متولد اهواز. وزیر دفاع دولت اصلاحات که درحال‌حاضر دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دولت «حسن روحانی» است.  او که تا فروردین ١٣٧٨، درجه «دریادار» داشت، با دریافت درجه سرلشکری از سوی مقام معظم رهبری به مرتبه دریابانی ارتقا یافت.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص


رسانه های خارجی گزارش دادند که امیر "دریابان شمخانی" در زمان حضور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خرید موشک فوق پیشرفته "سانبرن" ( رجوع می شود به سفر سال 2001 دریابان شمخانی و خرید موشک ضد کشتی قدرتمند "سانبرن") و مهندسی معکوس برخی تجهیزات پیشرفته نظامی را برنامه ریزی کرده است.  در سال گذشته و همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس ؛ امیر دریابان "شمخانی " در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   خرید موشک های فوق پیشرفته "سانبرن" را از فدراسیون روسیه در سال 2001 میلادی تائید کرد.
   
 

**امیر سرلشکر "عطاالله صالحی"

امیر سرلشکر "سید عطاءالله صالحی"؛ سرلشکر ٦٧‌ساله که هم‌اکنون فرماندهی کل ارتش را عهده‌دار است. او پس از دوره متوسطه و اخذ دیپلم، در سال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. صالحی در سال‌های دفاع مقدس نیز در کنار شهید صیاد شیرازی حضور داشت و یگان‌های رزمی کوچک ارتش را در مناطق عملیاتی فرماندهی می‌کرد. همچنین در سوابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرکز آموزش درجه‌داری ارتش و فرماندهی دانشگاه افسری ارتش در دو دوره به چشم می‌خورد. فرماندهی لشکر ٧٧ خراسان، فرماندهی لشکر ٥٨ ذوالفقار، فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور و معاونت آموزش ستاد فرماندهی کل قوا از دیگر سوابق صالحی است.

آخرین مسئولیت سرلشکر صالحی قبل از تصدی فرماندهی ارتش، تصدی معاونت‌های نیروی انسانی و بازرسی در ستاد کل نیروهای‌ مسلح بود. شهریور ١٣٨٤ پس از استعفای سرلشکر محمد سلیمی از فرماندهی کل ارتش، مقام معظم رهبری سرلشکر صالحی را به فرماندهی کل ارتش منصوب کردند. تشکیل نیروی مستقل پدافندی با مسئولیت ارتش و نیز ساخت تجهیزات مدرن دفاعی مانند جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زیردریایی و تانک، ازجمله فعالیت‌های سرلشکر صالحی است. تدوین طرح‌های راهبردی مانند حضور شناورهای ایرانی در خلیج عدن و دریای مدیترانه نیز ازجمله مصادیق نگاه راهبردی این فرمانده ارشد نیروهای مسلح است.



12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

**سردار سرلشکر "محسن رضایی"

سردار سرلشکر "محسن رضایی"؛ متولد ١٣٣٣ در شهر مسجد سلیمان است. او سه بار در سال‌های ١٣٨٤، ١٣٨٨ و ١٣٩٢ نامزد ریاست‌جمهوری بود. رضایی در سال ١٣٨٤ چند روز پیش از برگزاری انتخابات انصراف داد؛ اما دو دوره بعد تا انتهای ماجرا باقی ماند؛ اما رأی نیاورد. او در جریان راهپیمایی روز قدس سال گذشته با لباس سپاه در راهپیمایی حاضر شد و چندی بعد نیز در برخی دیدارها با لباس و درجه سرلشکری در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

پس از درگیری های سنگین "خان طومان" در ریف جنوب غربی حلب؛ در فضای مجازی شایعه شد که "سرلشکر رضایی" فرمانده عملیات آزاد سازی حلب از سوی جمهوری اسلامی ایران و  ژنرال "ماهر اسد" فرمانده لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه  برای عملیات آزاد سازی "حلب" انتخاب شدند.  البته سردار سرلشکر "محسن رضایی" در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این موضوع را تکذیب کرد.


12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص


**سردار سرلشکر "یحیی رحیم صفوی"

سردار سرلشکر "یحیی رحیم‌صفوی"؛ متولد ١٣٣١ در شهرستان لنجان استان اصفهان است. او از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول دوران جنگ بود. سرلشکر صفوی  در سال ١٣٧٦ پس از استعفای "محسن رضایی" با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی کل سپاه منصوب شد و در همان حکم نیز ایشان، به "رحیم‌صفوی" درجه سرلشکری اعطا کردند. او در سال ١٣٨٦، پس از جابه‌جایی از فرماندهی کل سپاه، به سمت دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح منصوب شد.


12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص



***سردار سرلشکر "محمد علی جعفری"

 سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری"، تیرماه سال 1335 در روستای نجف ‏آباد در شرق شهرستان یزد متولد شد. او فرزند سوم خانواده‌ای بود که 10 فرزند داشت. پدرش مرحوم محمدحسین جعفری از معماران باسابقه شهرستان یزد و مادرش بانو صفا سلمانیه زنی متدین و مؤمنه بود. 5 ساله بود که به صلاح‌دید مادر برای یادگیری قرآن وارد مکتب خانه‌ای شد که توسط خانمی به نام ملا کبری اداره می‏شد.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

وی دوران تحصیل تا مقطع دبیرستان را در شهرستان یزد به پایان رساند. سال 1356 در رشته معماری دانشگاه تهران پذیرفته ‪شد و از آنجا بود که فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. در جریان مبارزات مردم انقلابی تهران، همدوش مردم و دانشجویان در تظاهرات شرکت کرد و در آستانه پیروزی انقلاب نیز دستگیر و به زندان افتاد. وی در سال 1358 به عنوان نماینده دانشکده در انجمن اسلامی دانشگاه تهران حضور داشت و در تسخیر لانه جاسوسی فعال بود . سردار جعفری در  شهریورماه ١٣٨٦ با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد و در همان حکم، ایشان به «محمدعلی جعفری» درجه سرلشکری را اعطا کردند.  خبرگزاری فرانسه (در آن زمان) با غیرمنتظره خواندن این جابجایی در فرماندهی سپاه که به اعتقاد نویسنده آن، در «بحبوحه تنش‌های روزافزون ایران با غرب» صورت گرفته بود، این موضوع را با تهدیدات آن روز غرب علیه سپاه پاسداران مرتبط دانست .  خبرگزاری فرانسه افزود: "هنوز علت این اقدام که به طور غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده اعلام شد، مشخص نشده است، اما آیت‌الله خامنه‏ای با قدردانی از خدمت ارزشمند سردار صفوی به جانشین وی توصیه کرد پیشرفت فزاینده سپاه پاسداران را ادامه دهد . او پس از شروع جنگ به جبهه رفت و در سال ١٣٦٠ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. رسانه های خارجی وی را متخصص "دکترین دفاع موزائیکی " می دانند. البته منابع رسانه ای گزارش دادند که  "فارین پالیسی"؛  "سرلشکر جعفری" را جزء 500 مرد قدرتمند جهان می داند. موضوعی که یکبار یکی از خبرنگاران از فرمانده کل سپاه پرسید و وی این موضوع را به شدت نکوهش کرد.



**سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی"

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی"  متولد سال‌های میانی دهه ٣٠ در استان  "کرمان" است. او در سال‌های میانی دهه ٧٠ خورشیدی از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد. مقام معظم رهبری در ديدار خانواده‌هاى شهداى استان كرمان درباره سردار سلیمانی از تعبیر "شهید زنده" استفاده کردند. بر اساس گزارش منابع رسانه ای در سال 89 سردار سلیمانی درجه سرلشکر دریافت کرد.

 روزنامه "الجريده" کويت با انتشار مقاله‎ای به قلم "حسن العيسی" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" نوشت: موارد بسیاری از هوشياری اطلاعاتی "قاسم سليمانی" وجود دارد که در اين مقاله نمی‎گنجد. وي با عشق به کشورش اين فعاليتها را به اجرا درمی‌آورد تا از ايران و منافع ملت خود دفاع کرده باشد. اما آنچه هم اکنون اهميت دارد اين است که بايد بدانيم که ايران سردار سليمانی‌های  زيادی دارد، و مقامات ايران به رغم محاصره اقتصادی، هوشياری و هوشمندی زيادي را در صحنه داشتند.   سایت شبکه الجزیره در گزارشی به نقل از خبرنگار خود در بغداد با عنوان "قاسم سلیمانی آزادانه در عراق رفت و آمد می‌کند" به بررسی حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در عراق پرداخت. به نوشته الجزیره موضوع حضور قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در عراق همچنان ذهن بسیاری از افراد و گروه های سیاسی در این کشور و قدرت های منطقه‌ای را مشغول کرده است.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

در گزارش الجزیره آمده است: داعش هم اکنون مناطق گسترده ای را در شمال و مرکز عراق تصرف کرده است. شهرهای موصل و تکریت از جمله مهمترین شهرهای عراق در اشغال داعش هستند. حضور افسر ایرانی در سطح سلیمانی در عراق به معنی ائتلاف استراتژیک و سرنوشت ساز میان ایران (به عنوان بزرگترین دولت اسلامی شیعی) و دولت عراق است. کابینه عراق از زمان سقوط صدام در سال 2003 تاکنون در کنترل احزاب شیعی است.

این روزنامه ادامه داد: بنابراين ايران تلاش مي کند رقيب سرسختی براي بزرگترين و قدرتمندترين کشور جهان باشد، در حالی که کشورهای خليج فارس را می بينيم که سر در گريبان خود کرده‎اند و تحرکات محدودی در جهان عربی دارند و کودک اين تحرکات را در گاهواره خود نگه داشته اند و رشد نداده اند و زرنگي ايران را ندارند. بنابراين ما کجا و آنها کجا؟!

دیلی استار (Daily Star) با اشاره به ویژگی های سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس عنوان داشت: ایدئولوژی فرمانده سپاه قدس تلفیقی از روش نرم و استراتژی سخت بوده و او حد فاصل سال‌های 2014 تا 2015 به نیروهای مردمی برای مقابله با دولت اسلامی (بخوانید تروریست‌های داعش) ایفای نقش کرده است.


البته این تنها بخش کوچکی از نظرات رسانه های خارجی درباره فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران است. وی از مهمترین پایه های مستشاری تاثیر گذار در عملیات آزاد سازی "القصیر" ، "زبدانی" ، "قلمون" ، "ریف جنوب غربی حلب"  و ... در سوریه و "تکریت" ، "فلوجه" ، "جرف الصخر" ، "آمرلی"  و ... در عراق است. این نقش به اندازه ای پر رنگ است که برای مثال تحلیلگران و رسانه های غربی معتقدند که "آمرلی" در شمال عراق را پنتاگون آزاد نکرد بلکه این کمک فرمانده سپاه قدس  و سپاه پاسداران بود که این منطقه آزاد شد.


فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله به درجه ای از عزت و قدرت رسیده که "اوباما" و "کری" آرزوی دیدار با او را دارند و مقامات غربی از فرمانده سپاه قدس به عنوان یک قدرت بزرگ و فرمانده تاثیر گذار در منطقه غرب آسیا یاد می کنند.




**سرلشکر "حسن فیروزآبادی"

سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی"؛ ٦٥‌ساله و متولد مشهد. او مهر‌ماه سال ١٣٦٨ در حكمي از سوی مقام معظم رهبری به رياست ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب شد. او که تا سه‌شنبه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود جای خود را به «محمدحسین باقری» داد و به حکم مقام معظم رهبری به سمت «مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا» منصوب شد.


12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

***سردار سرلشکر "غلامعلی رشید"

سردار سرلشکر "غلامعلی رشید"  متولد ١٣٣٢ در شهر دزفول است.  سرلشکر "رشید" ، فروردین ١٣٧٨ درحالی‌که معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بود، درجه سرلشکری را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد. او چهار ماه بعد، با حکم مقام معظم رهبری به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص


**سرلشکر "مصطفی ایزدی"

سردار سرلشکر "مصطفی ایزدی"؛ اکنون معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. او پیش از آن با حکم مقام معظم رهبری در سال ١٣٦٨ به سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه‌ منصوب شد
.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

**امیر سرلشکر "حسین حسنی سعدی"

سرلشکر «حسين حسني ‌سعدي» ، فارغ‌التحصیل رسته توپخانه دانشکده افسری، قبلا فرمانده نيروي زميني ارتش بوده و از سال ١٣٧٨ با حکم مقام معظم رهبری به عنوان معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نيروهاي مسلح منصوب شد. فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع)، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۵ تا۱۳۷۰ و معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح ازجمله مسئوليت‌هاي گذشته وی است. او همچنين نشان درجه یک فتح دريافت كرده است.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص


**امیر سرلشکر "علی شهبازی"

سرلشکر علی شهبازی؛ او در سال ١٣٦٩ زمانی که رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، درجه سرلشکری را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد. او مهرماه ١٣٧٧ با حکم مقام معظم رهبری به فرماندهی کل ارتش منصوب شد و در سال ١٣٧٩ با کناره‌گیری از این سمت، به‌ ریاست‌ گروه‌ مشاوران‌ نظامی‌ فرمانده کل قوا منصوب شد.

.

12 ژنرال دو ستاره ایران را بیشتر بشناسید/متخصص

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
قدرت شگفت انگیز کنونی ایران که از کشورهای پیشرفته کسب شده، و عمدتا در تخریب و نابودی جهان و بشریت بکار میرود بطوریکه امنیت را در تمام دنیا نابود کرده، درحالیکه هیچ کشوری چنین استفاده هایی نکرده و ثابت میکند برخلاف حکومتهای دیگر، حکومت ایران تفکر و اهداف بسیار خطرناک دارد.
مردم ناسپاس ایران درحالی شب و روز علیه غرب شعار دادند که تمام علم و اگاهی و رفاه و سلامت خود را مدیون انها هستند و اگر پای غرب به ایران باز نمیشد، در جهل و فقر و بیماریهای چند هزار ساله دست وپا میزدند.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۳:۳۶ ۲۸ دی ۱۴۰۲
بنده سال ۸۷سرباز نیرو دریایی بودم .و دریادار سیاری فرمانده نیرو بودند.و بارها باهاشون رودر روشدم .ایشان بسیار بسیار مهربان و دلسوز هستند بسیار شجاع و جسور هستند .فوق العاده با ابهت. و با زیر دستان با فروتنی برخورد دارند .خدا حفظشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۳:۳۶ ۲۸ دی ۱۴۰۲
بنده سال ۸۷سرباز نیرو دریایی بودم .و دریادار سیاری فرمانده نیرو بودند.و بارها باهاشون رودر روشدم .ایشان بسیار بسیار مهربان و دلسوز هستند بسیار شجاع و جسور هستند .فوق العاده با ابهت. و با زیر دستان با فروتنی برخورد دارند .خدا حفظشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۳:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۲
بنده سال ۸۷سرباز نیرو دریایی بودم .و دریادار سیاری فرمانده نیرو بودند.و بارها باهاشون رودر روشدم .ایشان بسیار بسیار مهربان و دلسوز هستند بسیار شجاع و جسور هستند .فوق العاده با ابهت. و با زیر دستان با فروتنی برخورد دارند .خدا حفظشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۰:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
درووود خدا بر سردار شهید خلبان یحیی شمشادیان.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عبدالرحیم موسوی خیلی سالاری درضمن چهره سرلشکر سیاری و موسوی خیلی جذابتره منظورم جدی تر وسالار ترهستش البته اون عزیزان دیگر هم جایگاه خودشان رو دارن خلاصه ما مخلصشان هستیم از خدا میخام این رژیم همیشه بر قرار باشه ورهبر عزیزمان همیشه پاینده باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۵۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همه این ژنرالها عزیز ند وبرای مملکت ما زحمت کشیده اند ولی من بیشتر از سرلشکر سیاری و حسین موسوی خوشم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
درود خدا برسپهبد شهید سلیمانی عزیز❤️❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
بنده شرمنده خدا
۱۵:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
حاج قاسم نماد شجاعت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
درود بر سردار سرافراز ،شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
درود خدا بر روح پر فطوح شهید سردا ر سر لشکر خلبان عباس دوران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
همه داغدار حاج قاسم هستیم.همه مدیون این بزرگوراران و امثالهم هستیم.عمار داره این خاک ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۸
درود به یگانه مرد ایران همیشه دریادمان خواهد بود سردار دلها وقلب سلیمانی عزیز
France
اسلامی
۲۳:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا حافظ همتون باشه دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۶ ۱۹ دی ۱۳۹۸
به جرعت میگم حاج قاسم بهترین فرمانده چند قرن اخیره واقعا شب وروز دریادت گریانم سردار، کمرم از شهادت به بعد خم شده
Iran (Islamic Republic of)
حمیدکامکارشیراز
۲۳:۰۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
درودبرعزیزدل ازدست رفته پدرفداکاراسلام ازجمله پدرایران حاج قاسم سلیمانی عزیزبااینکه شهیدراه حق شدن ایشان سی سال شهیدزنده بود،واینومیدونم هیچ کجای دنیامردی باصلابت ووفاداربه شغلش مث حاج قاسم به چش نخواهددیدهرچندحاج قاسم های درایران ادامه راه اون بزرگ مردشریف شهیدعزیزمان خواهدشد
بهشت برین جای پدرایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
حسین محمودی
۲۰:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
جانم فدای ایران وامسال حاج قاسم که به خاطر امنیت کشورمون خودشو فدا کردن اما اگر در کشورم جنگ به وجود اید من خود اولین دواطلبی هستم که به خاطر کشورم پا به مقابله با دشمن میگذارم واز مرگ هیچی ترسی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
درود بر روان پاک شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر فرزندان مهذب و شجاع مملکتمان ایران.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر آزادی
۲۱:۲۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
درود و سلام خدا به همه رزمندگان اسلام بخصوص فرمانده کل قوا باد
Iran (Islamic Republic of)
حبیب الله
۲۳:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باسلام من به نیروهای مسلح کشورم افتخارمیکنم۰وازخداوندمهربان آرزوی سلامتی وتندرستی آنهاراخواهانم۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۳:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۷
خداوند حافظ این سرزمین واین شیر مردان ایران زمین باشد*خیلی درحقشون کم لطفی میشه-بنظرمن وقت ان رسیده که بزرگان وفرماندهان نظامی بزرگ ما دانش خود رو به جوانهای دهه 70انتقال بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
خادم الشهدا
۱۲:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۷
عشق است حاج قاسم سلیمانی
خداوند حافظ مردان خدا باشد ، انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زنده باشن سرداران دلیر ایران
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
شمخانی احساس می کنم که خیلی کارش بلد است مثل شهید صیاد
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۴:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام و درود خداوند بر تمام مردانی که در راه سربلندی ایران اسلامی زحمت کشیدن اما خیلیها گمنانم هستند اما این بنده حقیر وقتی بی ادبی به پرچم وطنم را دیدم کاش میمردم اما این لحظه را نمیدبدم زندباد ایران مرگ بر منافق مرگ بر امریکا
باید برخورد جدی با انها شورد در ملاعام .
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۴:۳۰ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام و درود خداوند بر تمام مردانی که در راه سربلندی ایران اسلامی زحمت کشیدن اما خیلیها گمنانم هستند اما این بنده حقیر وقتی بی ادبی به پرچم وطنم را دیدم کاش میمردم اما این لحظه را نمیدبدم زندباد ایران مرگ بر منافق مرگ بر امریکا
باید برخورد جدی با انها شورد در ملاعام .
Iran (Islamic Republic of)
مدافع ایران
۱۳:۲۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
جانم فدای ایران وارتش
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۰۴:۱۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
واقعا بعضی از مردم کم لطف نشستن فقط میگن اینابهترین زندگیو میکنن...ولی همینا بخاطر راحتی و امنیت ما مردم اصلا یه ساعت نمیتونن بدون فکر و دغدغه و استرس راحت زندگی کنن.اجرشو از خداوند متعال ان شاالله میگیرن حتما.ولی درود به غیرت و شرف و مردونگی تک تکشون.مخصوصا بزرگ مرد سرلشکر قاسم سلیمانی که واقعا شهید زنده است.خدا حفظش کنه.درود به ایمان و شرف و غیرتش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدینی
۲۲:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
سلام دوستان
به نظر شما احتمال داره به زودی درجه سپهبدی به سرلشگر سلیمانی عزیز به خاطر زحماتش در نابودی داعش اعطاء بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خدا همشونو حفظ کنه

درود خاص خدا بر سردار رشید اسلام:حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
بیکس
۰۰:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
باسلام وصلوات برمحمدوآل محمد خداوند بزرگ منان را شاکرم افسر عالی رتبه ای همچو شیهیدان سرلشکر بابایی وسپهبد صیاد شیرازی هنوز هنوز در جای جای ایران اسلامی پا برجاست درود خداوند بر روح پرفتوح شهید زنده یاد امیر سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
دروووووووووووووووووود بر سپهبد سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
درود بر اولین سپهبد انقلاب سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
باسلام به غیورمردان سپاه اسلام خدا نگهدارشون باشد ملت ایران به این سربازان امام زمان(ع)افتخارمیکند
Afghanistan
علی سجاد نظری
۱۱:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
به وجود تک تک این فرماندهان غیور با افتخار و عزت افتخار میکنم .من یک افغان استم اما به اینکه یک شیعه هستم و این باغیرت ها نیز شیعه هستند و ایران اسلامی و کشور امان زمانی را داریم افتخار میکنم . همه ی شما خوبان در پناه حق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
خداوند حافظ و نگهدار این 12 بزرگوار کشور عزیزمون ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
فدایی رهبر
۱۸:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۶
واقعا تنها کشور امنیت ایرانه دم این مردان غیورو مرد گرم که ما ها سر زنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۶
جانم فداي رهبرم ک واقعا فرمانده با تدبیر و شجاع هست.ایران واقعا داره ایران بزرگ و با ابهت میشه..زنده باد سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
غلارضامرادی
۱۲:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام ودرودفراوان برروح پرفتوح معمارکبیرانقلاب حضرت امام خمینی (ره) وشهدای صدراسلام وشهدای دشت کربلاو شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس وارزوی طول عمربابرکت برای رهبری فرزانه وشجاع حضرت امام خامنه ای موفقیت همه سرداران وامیران کل قوا را ازدرگاه ایزد منان خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
درجه ارتشبدی در ایران حذف شده اما سپهبد هنوز وجود داره

از نظر من سردار سلیمانی و سردار جعفری سپهبد هستند
راستی سرلشگر علی صیاد شیرازی و سرلشگر قرنی بعد از شهادتشون ترفیع گرفتند و الآن سپهبد هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۱ تير ۱۳۹۵
همه خوب هستند و مقتدر من سه نفرشان خیلی خیلی دوست دارم جذبه سادگی و فرماندهی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۵
از فرمانده اصلی جنگ ایران و عراق خیلی کم نوشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۵
مالکان اشتر سید علی،علی نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
خدا حافظشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
ماشااله دلاوران مان . خدا پشت و پناه تان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۵
به نظر من باید درجه بالا به جوانها هم داده بشه که باعث روحیه ارتش وسپاه ونیروی انتظامی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۵
جانم بقربونت ژنرال حاج قاسم
افتخار ما همشهری بودن با حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۵
احسنت
گزارش جامعی بود
از آقای زرچینی ممنونم
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۰ تير ۱۳۹۵
چه احساس غرور عجیبی به یک ایرانی دست میده که ثمره این مدیریت و توانمندی رو در امنیت فعلی کشور میبینه.
انشاالله سالهای سال همشون زنده باشن
بخصوص عشق همه ایرانی ها سردار قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا حافظ همه این عزیزان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۵
ان شالله در پناه خداوند حفظ بمونن تا این حکومت اسلامی رو به قیام اپام عصر متصل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خطرناک نباشه اطلاعات میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۵
ژنرال های واقعی شهدای گمنامند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۵
درود خداوند بر شما باد خدا حفظتان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۵
زمان ان رسیده که نظامیان ما درجه سپهبدی و ارتشبدی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۰ تير ۱۳۹۵
یه نگاهی هم به فیشهای حقوقیشون بنداز yjc تا ببینیم کی بیشتر میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ تير ۱۳۹۵
چه کسی به درجه ارتش بٌد میرسه ؟ آیا در ایران سپهبد و ارتش بد بوجود می آید ؟ یک نظامی چه مقاطعی را باید سپری کند تا به این درجات سپهبد و ارتش بد برس ؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۵
چرا سپهبد نداریم.اینا خیلی زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن.جانم فدای رهبرم سیدعلی خامنه ای باعث عزت و سربلندی کشور ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
افتخار مملکت ایران عزیزمان هستند ای کاش من هم نظامی بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۵
دوست من شهدای هسته ای رو با فرماندهان نظامی کشور مقایسه نکن
اون استادان دانشگاه کارشون فقط علمی بود و در تمام جهان دانشمندان مصونیت جانی دارند به همین دلیل محافظ و مامور نداشتن
اما فرماندهان نظامی کشور با محافظ و مامور و بادیگارد همرا هستن چون باید تحت مراقبت باشن
در ضمن این که سرگذشت زندگیشون تا رسیدن به مرحله سرلشکری بود و جزو اسرار و...محسوب نمیشه
امیدوارم از جواب بنده قانع شده باشین.
خداوند بهشون توفیق خدمت عنایت فرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۵
مدافعان حریم ولایت خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ تير ۱۳۹۵
من میخوام به جوان های عزیز عرض کنم این تنها شمه ای کوتاه وفهرستی از سوابق این عزیزان است به کسانی که علاقه مند هستند میگم بروید کتابهای دفاع مقدس بخوانید ان موقع خوب متوجه میشید اینها چه کسانی بودند واقعآ آدم حیرت میکند خصوصآ سوابق جناب آقای محسن رضایی البته تاکید میکنم سوابق شهدا و فرماندهان شهید وخصوصآ شهید صیاد شیرازی بخانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۵
12 تا از وزارتخونه های مهم رو بدن دست اینا بعد ببینید مملکت درست میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۵
درود بر همه ازادگان وقهرمانان ایرانی که ماشب با خیال آسوده ودر امنیت کامل میخوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۵
سلام قطعا هر فرمانده در کنار هوش خودش نیاز به یک سکوی پرتاب بسیار مهم حساس و فعال به اسم نیروی تحت الامر داره بدون تردید اگر تلاش نیروهای زیرمجموعه این عزیزان نبود الان نه تنها ارامش نداشتیم بلکه این بزرگواران هم این جایگاها را نداشتن. پس اول درود بر شهدا دوم درود بر تمامی نیروهای جز. و سپس این عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا حفظشون کنه.همیشه دعاشون میکنیم بخصوص سردار بزرگوار حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۵
کاش یک یادی هم از مرحوم سرلشکر محمد سلیمی ره می کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا همتون حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا همشونو حفظ کنه

درود خاص خدا بر سردار رشید اسلام:حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا نگهدارشان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا نگهدار تمام خدمتگزاران واقعی ایران اسلامی باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۵
سلام بسیار جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خداوند حافظ و نگهدار این 12 بزرگوار کشور عزیزمون ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۵
خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۵
آیا نباید اطلاعات فرماندهان مهم استراتژیک کشورمون محرمانه باقی بمونه؟ مثل قضیه شهدای هسته ای نشه اطلاعاتشون درز کرد ترورشون کردن
Germany
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۵
فقط سردار سلیمانی رو عشق است
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۰:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
لایک داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۵
سه نفر و نصفى از ارتش، چون امير شمخانى تا سال شصت و هشت سپاهى بوده و بنا به تشخيص فرمانده كل قوا به فرماندهى نيروى دريايى ارتش رسيدند
Seychelles
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۵
سلام.خيلي عالي بود ممنون.ميشه از ژنرال هاي امريكايي و سعودي هم گزارش تهيه كنيد
Saudi Arabia
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۵
یه سوال اقایون مطلع جواب بدین . چرا تو ایران در حال حاضر سپهبد و ارتش بد نداریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۵
چون فرمانده کل قوا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۵
چون در صورت شهادت هر یک از این فرماندهان درجه سپهبدی به ایشان اهدا خواهد شد.و درجه ارتشبدی هم فقط در جایگاه فرمانده معظم کل قوا خلاصه خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۵
چون سپهبد و ارتشبد اختیار تام در به حرکت در آوردن ارتش و دارن یعنی دستور بدن ارتش اینجا رو بزن جنگ میشه مثل ارتشبد سیسی مصر کودتاه کرد هیچ کس هم نمی تونست جلوش و بگیره اما سر لشکر اجاز جنگ و به حرکت در اوردن ارتش و نداره مگر با اجازه بالاتر از خود که در ایران فرماندهی کل قوا بالاترین درجه نظامی است
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۶:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
سپهبد یعنی فرمانده سپاه
ارتش بد یعنی فرمانده ارتش
این دو درجه از نظر کمی حذف شدن و بجاش از نظر کیفی درجات منسجم شدن که کنترل روی نیروهای عالی بهتر انجام بشه توسط فرماندهی کل قوا + درجه گرایی زدوده بشه + وحدت و انسجام بیشتر شه
آخرین اخبار