اهواز؛

72 درصد رشد بارگیری آهن‌آلات در بندر امام (ره)

با بارگیری 558 هزار و 591 تن آهن‌آلات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)، رشد مطلوبی در زمینه بارگیری این نوع محمولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بارگیری انواع آهن‌آلات طی سه ماهه نخست سال جاری در این منطقه از رشد 72 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

گرایلو اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال با بارگیری 558 هزار و 591 تن آهن‌آلات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)، رشد مطلوبی در زمینه بارگیری این نوع محمولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: در کنار رشد مثبت بارگیری این نوع کالاها، طی این بازه زمانی شاهد کاهش میزان تخلیه آهن‌آلات به میزان 50 درصد هستیم که نشان از تغییرات مهم در رویه مبادلات این کالای استراتژیک از سوی صاحبان صنایع تولیدی دارد.

گرایلو در تشریح دلایل رشد مطلوب بارگیری آهن‌آلات و کاهش تخلیه آن، این موضوع را ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی دولت از صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده دانست و بیان کرد: در همین راستا بازارهای جدیدی برای این محصولات در کشورهای مختلف شناسایی شده که این مساله ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات را به دنبال داشته است.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: همچنین کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، حذف ارز مبادلاتی از واردات محصولات فولادی در کنار رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان را از جمله عوامل مؤثر در افزایش صادرات این محصولات برشمرد.

وی برنامه‌ریزی عملیات بندری، ارائه خدمات بندری مطلوب به صاحبان کالا در راستای کاهش ماندگاری کالا در اماکن بندری، افزایش سرعت بارگیری به کشتی‌ها و نهایتا کاهش هزینه حمل صادرکنندگان محمولات آهن‌آلات از طریق مسیرهای دریایی و زمینی منتهی به بندر امام خمینی(ره) موجب ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات از طریق این بندر شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.