سمنان؛(سین جیم)

بانوی وودبالیست جهانی از کمبود امکاناتش برای ما می گوید

بانوی وودبالیست سمنانی در حالی مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کرد که وی از کمبود امکانات به عنوان مهمترین عامل پیشرفت نکردن این ورزش در استان نام می برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهناز قدس بانوی سمنانی، موفق شد در رقابت های وودبال قهرمانی جهان، که خردادماه و با شرکت 210 ورزشکار در شهر جیجو کره جنوبی برگزار شد، مدال طلای رقابت ها در ماده گِیت این وان را از آن خود کند و در قسمت دوبل اُپن نیز مقام پنجم را کسب کرد.
سین:خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟
جیم:.بهناز قدس هستم.متولد سال 1372 در شهر سمنان.فرزند آخر خانواده و یک خواهر و برادر بزرگ تر از خودم دارم
سین:میزان تحصیلاتتون به چه میزان است؟
جیم: دانشجوی ترم آخررشته ی علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان هستم.
سین:از چه سالی وارد عرصه ورزش شدید؟
جیم: قبل سال 86 ژیمناستیک کار می کردم و  بعد از اون مدتی به   باشگاه بدنسازی هم می رفتم و از سال 86 به بعد  فعالیتم رو در رشته ی گلف و مینی گلف و سپس وودبال آغاز کردم.
سین:چه چیزی باعث شد شما به این ورزش روی بیاورید؟چرا گلف؟
جیم: .اولین دوره آموزشی گلف در سمنان در حال برگزاری بود که یکی از آشناهایمان به من اطلاع داد و من در آن دوره شرکت کردم و به این رشته بسیار علاقه مند شدم از همان زمان پیگیر این رشته ورزشی شدم و فعالیتم رو به طور جدی آغاز کردم. گلف ورزشی هست که برخلاف خیلی از ورزش ها در سکوت و آرامش بازی میشه و به تمرکز خاصی احتیاج داره و این تلاش برای تمرکز سبب آرامش روحی شخص بازی کننده میشه و این خصوصیات با روحیه من سازگار بود و باعث ادامه فعالیت من در این ورزش شد.
سین:مشوق شما در ورزش چه کسی بوده است؟
جیم:.مشوق اصلی من خانوادم بودن مخصوصا مادرم که بسیار همکاری کردند و به من انگیزه و روحیه دادند

سین:برای من روند کامل زندگی ورزشیتونو بگید؟

جیم: سال 91 فعالیتم رو در رشته ی وودبال آغاز کردم ودر سال 92 در اولین دوره قهرمانی کشور دراستان فارس شهر زرقان شرکت کردم که تونستم مقام سوم تیمی و مقام سوم انفرادی رو کسب کنم.سال 93 مجدد دومین دوره قهرمانی کشور در شهر زرقان برگزار شد که مقام اول تیمی و سوم انفرادی رو کسب کردم.در سال 94 توانستیم مقام سوم تیمی کشوری را در شهر تهران بدست بیاریم.در سال 93 بعد از مسابقات زرقان به اردوی تیم ملی دعوت شدم و عضو تیم ملی وودبال شدم اما اعزام به مسابقات آسیایی تایلند انجام نشد.مجددا در سال 94 بعد از مسابقات تهران به تیم ملی بانوان دعوت شدم و عضو تیم ملی شدم که خوشبختانه اعزام به مسابقات جهانی کره جنوبی انجام شد.
سین:چه موانعی هم اکنون در راه شما برای موفقیت بیشتر در این راه وجود دارد همچنین چه موانعی قبل از نایل شدن به این موفقیت برای شما وجود داشته است؟
جیم: موانع مختلفی هست که به طور مختصر بخوام عرض کنم نداشتن زمین تمرین مجزا و همچنین در زمین چمن فوتبال هم که تمرین داریم همزمان با آقایون نمیتونیم تمرین کنیم که این باعث میشه مدت زمان تمرین بانوان کاهش پیدا کنه .
نکته مهم دیگه کمبود وسایل تمرین هیات و نبود وسایل شخصی این رشته برای قهرمانان .

سین :به نظر شما به عنوان فرد موفق چه عاملی بیشتر از همه نقش در موفقیت شما داشت؟
جیم: تمرین های مستمر و منظم زیر نظر داورو مربی بین المللی وودبال جناب آقای ترحمی که ایشون بسیار برای من و دیگر بازیکنان تیم سمنان زحمت کشیدند و پیگیر بودند و حتی در تمام مسابقات و اردوها لحظه به لحظه با ما در ارتباط بودن که باعث دلگرمی ما بود وهمینطور خانواده عزیزم  بیشترین نقش رو در موفقیت من داشته اند.
سین:چه توصیه ای به سایر همسن و سال هایتان میکنید ؟اگر آن ها نیز به دنبال موفقیت مانند شما باشند به نظر شما مهمترین ویژگی که یک فرد موفق باید داشته باشد چیست؟
جیم: اونایی  که هم سن وسال های خودم هستند و مخصوصا کوچیکترها که فرصت بیشتری برای رشد و موفقیت دارند اگر می خواهند در رشته ورزشی ای موفق شوند اول از همه باید علاقه داشته باشند که این علاقه موجب تلاش و پیشرفت روز افزون می شود.علاقه رو هم می تونن با شرکت در کلاسهای ورزشی  مختلف یا در جلسات معرفی ورزش پیدا کنند.
سین:حرف آخر
جیم: و اما کلام آخر اگر در رشته ورزشی فعالیت میکنید اول از همه اون رو آگاهانه و با توجه به علاقه و استعدادتون انتخاب کنید بعد از این موضوع ورزش را هدفمند ادامه بدید تا بتونید نتیجه دلخواهتون رو بگیرید. خب گلف هم رشته ای هست که ار نظر سنی محدودیت نداره برخلاف برخی از رشته ها که اگر سن شخص از 20-25 سال بالاتر بشه دیگه نمیتونند در رده جوانان شرکت کنند و به رقابت بپردازند.بنابراین گلف گزینه مناسبی از این لحاظ است.
انتهی پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.