المیادین: برگزاری روز جهانی قدس در شهر صیدای لبنان

سخنرانان در مراسم بزرگ روز جهانی قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان بر پایبندی به گزینه مقاومت تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ مردم شهر صیدا در جنوب لبنان، روز جهانی قدس را با برگزاری مراسم بزرگی در این شهر گرامی داشتند. 

خبرنگار شبکه المیادین گفت: گرامیداشت روز جهانی قدس باعث وحدت گروه های مختلف فلسطینی شد. مراسم امسال روز جهانی قدس در شهر صیدا با شعار «داستان اصلی، قدس است» برگزار شد. تاکید بر پایبندی به گزینه مقاومت در برابر تجاوزگری های صهیونیست ها اصلی ترین مسئله سخنرانی نماینده حزب الناصری و نماینده گروه های عضو «التحالف الفلسطینی» بود. دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت تاکید کرد اسرائیل منافع مشترکی با گروه های تروریستی در منطقه و حامیان آنها دارد.
 
فتحی ابوالعردات دبیرکل گروه های عضو سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان در سخنان خود گفت: «قدس فقط یک مکان نیست، بلکه بخشی از تاریخ ماست.» 
حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب الله لبنان گفت: «امت اسلامی باید مسیر سیاسی و جهادی خود را به طرف قدس و فلسطین تعیین کند. آرمان فلسطین باید اصلی ترین مسئله برای امت اسلامی باشد. جهاد اصلی در این دوره، جهاد ضد صهیونیست هاست.» 
شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در این مراسم گفت:«اطمینان داشته باشید هدف جنگ های فتنه انگیزانه از سوریه تا عراق، صحرای سینا و لیبی در محاصره قرار دادن مقاومت یا حتی از بین بردن مقاومت است. در این باره نباید یمن را هم فراموش کنیم.» 

در ادامه این گزارش آمده است: پیش از این مراسم، راهپیمایی مردمی در خیابان های شهر صیدا برگزار شد که شرکت کنندگان در آن پرچم های لبنان و فلسطین و ماکتی از مسجد الاقصی را به همراه داشتند. شرکت کنندگان در گرامیداشت روز جهانی قدس بر این مسئله تاکید کردند که با وجود تحولات و حوادث در جهان عرب و اسلام، همچنان به مسئله فلسطین و گزینه مقاومت به عنوان راه رهایی از دست اشغالگری و تروریسم پایبند هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار