ارنست: حمایت روسیه از اسد باعث تقویت داعش در سوریه می‌شود!

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد حمایت روسیه از دولت سوریه موجب تقویت تروریسم در این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست در نشست خبری روزانه خود مدعی شد تلاش روس‌ها برای انتقال سیاسی در سوریه، بیشتر برای تقویت رژیم اسد است و این امر باعث تقویت افراط گرایی و تروریسم در این کشور می‌شود. 

وی درباره وعده مذاکرات میان روسیه و ناتو از سوی پوتین گفت: من از مذاکرات با روسیه که در قالب ناتو باشد، اطلاعی ندارم. چیزی که واقعیت دارد این است که آمریکا روابطی گسترده و پچیده با روسیه دارد. برای نمونه ما بار‌ها درباره همکاری با همدیگر برای منزوی کردن کره شمالی، نابود کردن تسلیحات شیمیایی سوریه و حتی رسیدن به توافقی بین المللی برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی صحبت کرده‌ایم. هر کدام از این موارد اولویت و پیامدهایی جدی برای امنیت ملی آمریکا داشتند و در هر مورد توانستیم به صورتی موثر با روسیه هماهنگ باشیم تا منافع مشترک خود را پیش ببریم. 

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: البته مواردی هم هستند که منافعمان مشترک نیست و نگرانی‌هایی جدی در خصوص رفتار روسیه داریم؛ به صورت خاص موضوع نگرانی‌های ما در خصوص اوضاع اوکراین و امنیت اروپا مطرح است. همچنین این موضوع را نیز باید دانست که اتحاد ما با ناتو برای امنیت ملی آمریکا بسیار ضروری است. 

ارنست گفت: آمریکا به دنبال راهی است تا سرمایه گذاری و همکاری‌های خود را با متحدانمان در ناتو گسترش دهیم و این موضوع بحث‌های ما در سفر آتی رئیس جمهور به لهستان خواهد بود. 

ارنست درباره همکاری روسیه و آمریکا در مقابله با گروههایی مانند النصرة در سوریه گفت ما مدتهاست که گفته‌ایم از نقش موثر‌تر و سازنده‌تر روسیه در ائتلاف ضد داعش خود استقبال می‌کنیم. آمریکا به همراه ۶۶ شریک دیگر، کاملا روی تضعیف و نابود کردن داعش تمرکز دارند و از هر کمک استقبال می‌کند. علت اینکه آنان تا کنون چنین کاری نکرده‌اند این است که اولویت آنان تقویت رژیم اسد بر مقابله با افراط گرایان است. با تقویت رژیم اسد، آن‌ها (روس ها) فقط درگیری و هرج و مرج سیاسی در سوریه را طولانی‌تر می‌کنند، خشونت‌ها در این کشور تشدید می‌شوند و اوضاع برای گروه‌های تروریستی مانند داعش نیز مناسب‌تر می‌شود. 

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: اولویت موجود باید گفتگو‌ها برای انتقال سیاسی در سوریه باشد. این موضوعی است که حتی رئیس جمهور پوتین نیز برای مقابله با بسیاری از مشکلاتی که دامنگیر سوریه شده، موافق است. هر چند که آنان نیز با ضروری بودن چنین انتقالی موافق هستند، همچنان به حمایت از رژیم اسد حمایت می‌کنند و این یک تناقض روشن است و معلوم نیست قصد و نیت آنان دقیقا چیست. 

وی ادامه داد: از این رو چیزی که ما به روس‌ها تاکید می‌کنیم این است که موضوع ترک مخاصمه را ادامه بدهیم و اطمینان به دست آوریم هر کدام از طرف‌های این ترک مخاصمه که شامل رژیم اسد و روس‌ها نیز می‌شود، به تعهدات خود پایبند باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خخ از این مضحک تر دیگه وجود نداره
من نمی دونم کشور های جهان چه تعهدی نسبت به آمریکا دارن که این وحشی ها از همه طلب کارن
هنوز رویای تک قطبی بودن جهان رو دارن
آخرین اخبار