اهواز؛

کنترل کشت شلتوک در شبکه کرخه جنوبي با استفاده از تصاوير ماهواره اي

براي نخستين بار در شرکت بهره برداري از شبکه هاي آبياري کرخه و شاوور، گسترش کشت شلتوک در شبکه کرخه جنوبي با استفاده از تصاوير ماهواره اي رصد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل شركت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري كرخه و شاوور گفت: استفاده از تصاوير ماهواره اي جزو اهداف اصلي شرکت و در راستاي توسعه پايدار بوده که به همت متخصصان مجموعه، استفاده از فناوري سنجش از دور در سطح شرکت بومي سازي شده است.

شاهين کوه بزن ادامه داد: اهميت اين موضوع، ارائه آمار لحظه اي و مدون در جهت اخذ تصميمات مديريتي با صرف حداقل زمان و هزينه با توجه به محدوديت طراحي شبکه هاي آبياري، ظرفيت کانال ها و محدوديت منابع آبي است. به گونه‌اي که با استفاده از تصاوير ماهواره لندست، متخصصانGIS شرکت اين امکان را دارند که هر هفته گزارش خود را به صورت تفکيکي براي هر منطقه با ارائه آمار ميزان مساحت و تعداد قطعه زمين مورد کشت به روز رساني نموده و در اختيار مديريت شرکت قرار دهند.

وی اظهار داشت: اين گزارش براي کشت تابستانه 1395، به منظور برآورد ميزان سطوح اراضي آبگيري شده کشت شلتوک و حوضچه هاي پرورش ماهي در سطح حوزه کرخه جنوبي تهیه و تدوین شده است.

مدیرعامل شركت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري كرخه و شاوور ابراز اميدواري کرد: استفاده از فناوري سنجش از دور در سطح مديريت شبکه‌هاي آبياري با توجه به كم هزينه بودن، کسب نتايج مطلوب و قابليت عملياتي بودن، گام بلندي در جهت تحقق و عينيت بخشي به شعار "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" به عنوان بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب باشد.

انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.