کرمانشاه؛

بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه در انتظار بازشدن در سفر ریاست جمهوری است

تردد روزانه یک هزار و 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از دو مرز رسمی پرویرخان و خسروی و شرایط مناسب مرزها برای تردد مسافر و زائر، لزوم اجرایی شدن این طرح را دو چندان کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: منطقه ویژه اقتصاده قصرشیرین با ایجاد 29 هزار فرصت شغلی یک دورنما و چشم اندازی دارد که همسو با آن برای 20 سال آینده زمینه اشتغال و توسعه مطلوبی نیز در این منطقه ایجاد می کند.

وی افزود: قصرشیرین با داشتن دو مرز فعال خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، از ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است که سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه می تواند نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان باشد.

تاتار اظهار کرد: یکی از مهم ترین مطالبه های مردم مرزدار و شهید پرور قصرشیرین بازگشایی مرز خسروی است که با داشتن بزرگ ترین پایانه مرزی زمینی خاورمیانه، ظرفیت تردد روزانه 20 هزار تن از زائران و مسافران به عتبات عالیات را داراست.

وی اضافه کرد که بسته بودن مرز خسروی باعث شد، هتل ها و مهمانپذیرهای قصرشیرین که با صرف هزینه های میلیاردی و با استفاده از تسهیلات بانکی بنا شده است در بلاتکیلفی و بی درآمدی به سر ببرند به طوری که حتی قادر به پرداخت اقساط وام های خود نیز نباشند.

این مقام مسئول گفت: در شهرستان قصرشیرین آخرین بار مسدود شدن این مرز به هفدهم خرداد سال 92 بر می گردد که به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی که به شهادت 14 و مجروح شدن 44 زائر ایرانی عازم شهرهای مذهبی عراق منجر شد صورت گرفت و تاکنون نیز این ممنوعیت تردد ادامه دارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.