شیراز؛

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید+تصاویر

در آتش سوزی وسیع یک کارگاه چوب بری شعله های آتش به منازل مسکونی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرمانده ارشد حوزه دو در شرح این حادثه گفت: دیروز با اعلام گزارش وقوع آتش سوزی در یک کارگاه چوب بری، آتش نشانان از ایستگاه شش به محل حادثه در خیابان همایونی اعزام شدند. 

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

فرهاد زارعی ادامه داد: با توجه به گستردگی حریق آتش نشانان از پنج ایستگاه دیگر نیز به کمک اطفاگران ایستگاه شش آمدند.

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

وی افزود: در حادثه آتش سوزی کارگاه چوب بری که علت آن در دست بررسی است با توجه به گستردگی حریق، شش ایستگاه آتش نشانی، پس از تقسیم شدن به گروه های مختلف نجات و اطفا حریق، عملیات تخلیه منازل، تخلیه دود، اطفا حریق ایزوگام های منازل مسکونی، اطفا حریق دو واحد آپارتمانی که در مجاورت کارگاه بود را انجام دادند.

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

فرمانده ارشد آتش نشانی شیراز بیان کرد: در این آتش سوزی، سقف شیروانی کارگاه و پوشانده شدن کل کارگاه با شعله های آتش کار اطفا حریق را زمان بر کرده بود و به دلیل گستردگی حریق، آتش به دو واحد آپارتمانی رسیده بود و باعث دود زدگی بخشی از منازل مسکونی و آتش گرفتن ایزوگام سقف ها هم شده بود که بوسیله سیستم خشک آتش نشانی موجود در آپارتمان به اطفای حریق بخشی از آپارتمان اقدام کرده و همزمان بخشی از آتش نشانان عملیات تخلیه ساکنان آپارتمان ها را برعهده داشتند.

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

زارعی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که روند انجام عملیات را کمی کند می کرد تجمع بیش از حد مردم در صحنه حادثه بود، تعدادی از شهروندان با گرفتن عکس یا فیلم در محل حادثه، باعث اختلال و کندی انجام عملیات شده بودند.

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

مهدی زارع فرمانده ارشد حوزه یک عملیات نیز که در صحنه حادثه حضور داشت بیان کرد: این کارگاه چوب بری در تقاطع دو کوچه قرار داشت به همین علت آتش این کارگاه چند منظوره که انبار غلات، کارگاه مبل سازی و کارگاه چوب بری نیز بود به سرعت به ایزوگام منازل مسکونی و دو واحد از آپارتمان چهار طبقه مجاور کارگاه سرایت کرده بود.

حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید

مهدی زارع ادامه داد: سازه قدیمی کارگاه و نامنظمی منازل مسکونی و باریک بودن معابر به دلیل بافت قدیم شهری از دیگر مسائل موجود در مدیریت صحنه عملیات بود که باید این موارد را مد نظر قرار می دادیم.

 
حریق کارگاه چوب بری به منازل مسکونی رسید
در این آتش سوزی که اطفای آن سه ساعت به طول انجامید، 9 دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی با 35 نیروی آتش نشان در محل حضور داشتند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار