ایلام؛

کاهش چهار درصدی بانوان اهدا کننده خون در استان

مدیر پایگاه انتقال خون ایلام از کاهش چهار درصدی مراجعه بانوان اهدا کننده به پایگاه انتقال خون استان در یک ماه گذشته خبر داد و خواستار اهدای خون از طرف زنان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ دکتر مهدی اکبری با بیان اینکه هشت درصد کل جمعیت اهداکنندگان مستمر خون استان را زنان تشکیل داده اند، اعلام کرد: این مقدار کاهش اهدا کننده از ابتدای خرداد تا 10 تیر سال جاری بوده است.
اکبری اضافه کرد: ایلام در سال های گذشته همواره به علت مشارکت بالای اهدای خون توسط زنان در رتبه برتر کشور قرار داشت که امسال به علت کاهش حضور این قشر رتبه استان ایلام در جدول پایین آمده است.
وی با بیان اینکه برخی از زنان مراجعه کننده به علت نداشتن شرایط اهدا نمی توان خونگیری کرد از همه بانوان دارای سن بالای 18 سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم که شرایط اهدای خون دارند، خواست برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کنند.
اکبری اظهار کرد: از ابتدای خرداد تا 10 تیر امسال در مجموع میزان خونگیری در استان یک هزار و 481 واحد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و 320 واحد خون 12 درصد رشد داشته است.
بیشترین فروانی گروه خونی در ایلام را O مثبت و کمترین گروه خونی را AB منفی تشکیل داده است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.