همدان؛

اجرای چهار برنامه اقتصاد مقاومتی برای حفاظت از منابع آبی استان همدان

چهار راهبرد محوری در بخش آب به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان همدان طراحی و اجرایی شده است .

اجرای چهار برنامه اقتصاد مقاومتی برای حفاظت از منابع آبی استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ، انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح را یکی از این برنامه های راهبردی بیان و تاکید کرد : با تکمیل این طرح که اجرای آن از پارسال آغاز شده ، 15میلیون متر مکعب پساب به این نیروگاه منتقل و همه چاه های نیروگاه مسدود می شود .


مرتضی عزالدین افزود : به علت مشکلات ناشی از برداشت آب ، نیروگاه شهید مفتح با یک چهارم ظرفیت برق تولید می کرد که با انتقال پساب همدان ، با ظرفیت کامل هزار مگاوات وارد مدار تولید شده است .

وی دومین راهبرد اجرائی را مسدود کردن چاه های غیر مجاز دانست و افزود : تاکنون هزار و 560 حلقه چاه غیر مجار در استان همدان مسدود شده که رهاورد آن صرفه جوئی و باز چرخانی 154 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت : استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب سومین برنامه راهبردی است که تاکنون 64 میلیارد تومان به روش (بی او تی) سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب شده است .

عزالدین استفاده از کنتورهای هوشمند حجمی برای کنترل آب مصرفی در بخش کشاورزی را چهارمین راهبرد این شرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : تاکنون 2 هزار و 400 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است .

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.