رمزگشایی از سخنان "سید حسن نصرالله" در "بیروت"؛

نماینده "جیش الحر" در کنفرانس "هرتزلیا" به دنبال چه بود؟ + تصاویر

در سالهای اخیر ارتش اسرائیل در جنگ سطحی تروریست‌ها با ارتش سوریه، کمک‌های قابل توجهی به این گروه‌ها داشته است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری در سوریه براساس گزارش منابع رسانه ای بیش از 60 ماه است که از کمک های همه جانبه اسرائیل بهره می برند.

در سال های اخیر نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنگ سطحی تروریست ها با ارتش سوریه کمک های شایان توجهی به این گروه ها داشته و آخرین نمونه آن حمله به "جرمانا" در ریف دمشق و به شهادت رساندن "سمیر قنطار" از فرماندهان مقاومت بود.

البته در برهه های مختلف اسرائیل با برگزار کردن کنفرانس هایی تلاش کرده تا به نام حقوق بشر از تروریست های تکفیری حمایت کند که نمونه آن سمپوزیوم "هرتزلیا" بود که نماینده معارضان سوری نیز در آن شرکت کرد.


نماینده


"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به این موضوع  پرداحت و حضور نمایندگان عرب در "کنفرانس هرتزلیا" را نکوهش کرد.


**بازخوانی سخنان "سید حسن نصرالله"

"سیدحسن نصرالله" اخیرا به مناسبت روز جهانی قدس برای مردم لبنان و مسلمانان جهان سخن می‌گفت، با ابراز تأسف نسبت به حضور برخی شخصیت‌های عربی در کنفرانس صهیونیستی "هرتزلیا" که اخیرا برگزار شد، اظهار داشت: خفت برخی کشورهای عربی به جایی رسیده که می‌روند در کنفرانس "هرتزلیا" شرکت می‌کنند و حتی زینت‌المجالس "هرتزلیا" هم نماینده معارضان سوریه بود.
 

نماینده

نصرالله گفت: در این کنفرانس در سال 2011 گفته شده بود که اسرائیل در وضعیت خطرناک به سر می‌برد؛ اما الان می‌بینیم که وضعیت تغییر کرده و ارتش‌های عربی در سوریه و عراق و مصر دچار فرسایش شده‌اند و این وضعیت جوامع عربی است. اسرائیل می‌گوید که باید با تروریسم مقابله کند، حال آنکه در جولان اشغالی سوریه گروه‌های تروریستی النصره و غیره را حمایت می‌کند. وی افزود: در کنفرانس امسال "هرتزلیا"؛ تمرکز بر روی لبنان و حزب‌الله بود. دوست دارم به اسرائیلی‌ها بگویم که چیز جدیدی بیان نکردند و آنچه جدید بود این بود که گفتند نابود می‌کنیم.

اسرائیلی‌ها در این کنفرانس اعلام کردند که می‌کشیم، خب این کار شماست!  گفتند نابود می‌کنیم، خب شما اساسا براساس تخریب و ویرانگری بنا شده‌اید. امروز باید به اسرائیل اعلام کنیم که اولین گروه عربی که با اسرائیل می‌جنگد و حجم عظیمی از اطلاعات درخصوص دشمن دارد، مقاومت است. اسرائیل چیز جدیدی در این کنفرانس اعلام نکرد، اما باید بداند که مقاومت که در جنگ 2006 دشمن را غافلگیر کرد، باز هم قادر است این کار را بکند.

نصرالله سپس، به تیراندازی و انفجارهای اخیر در فرودگاه اسلامبول که 44 کشته برجای گذاشت اشاره کرد و اظهار داشت: چند روز پیش هم در ترکیه شاهد انفجار در فرودگاه "آتاتورک"  اسلامبول بودیم که داعش انجام داد. چرا می‌گویم داعش، چون رئیس‌جمهورشان گفت که داعش بود و هویتشان را اعلام کردند. ما می‌دانیم که انفجار در فرودگاه ترکیه و از حیث اقتصادی یعنی چه. به ما بگویید که چرا عناصر داعش فرودگاه اسلامبول را هدف گرفتند؟ با اینکه ما می‌دانیم که ترکیه به سوریه نیرو اعزام نکرده، اما می‌دانیم که از حیث سیاسی حمایت کرده و مرزهایش را باز کرده و سلاح داده و بیمارستان در اختیار تروریست‌ها قرار داده و هر کاری که ترکیه ممکن بوده برای داعش بکند، کرده است. پس چرا چنین انفجاری را داعش در ترکیه انجام داد؟ چرا؟ می‌دانید برای چه؟ مشکل در عقاید داعش است که النصره هم، همین عقاید را دارد. داعش معتقد است که اردوغان و دولت ترکیه و مردمش و ارتش آن و حتی مردم که در انتخابات شرکت کردند، کافر هستند. این فرهنگشان است.

شبکۀ تلویزیونی اسرائیلی i24 مصاحبه ای را با "عصام زیتون”، یکی از اعضای گروه تروریستی جیش الحر که به عنوان نمایندۀ این گروه در کنفرانس اسرائیلی "هرتزلیا” شرکت کرده بود ترتیب داد. در این گفتگوی زندۀ تلویزیونی "عصام زیتون” با اشاره به هدف خود از شرکت در این کنفرانس صهیونیستی ابراز داشت: ما اینجا هستیم تا وجود خود را به دنیا اثبات کنیم!!!


***ارتباط عمیق بین تروریست های تکفیری و اسرائیل

نکته جالب توجه در سخنرانی "سید حسن نصرالله  " این است که یک ارتباط عمیق بین تروریست های تکفیری و اسرائیل وجود دارد. قطعا این ارتباط یکطرفه نیست؛ در حقیقت تروریست های تکفیری از امنیت سرزمین های اشغالی دفاع می کنند و در مقابل اسرائیل هم از طریق "جولان اشغالی" پول و سلاح در اختیار آن ها قرار می دهد و با جنگنده هایش از آن ها حمایت می کند.

بارها گزارش هایی از عیادت مقامات ارشد اسرائیلی در بیمارستان های سرزمین های اشغالی از تروریست های تکفیری منتشر شده است و حتی شخص "نتانیاهو" هم حضور مستمری در این زمینه داشته است. سوال قابل طرح اینکه چرا باید اسرائیل تا این حد مصرانه به دنبال سلامتی تروریست ها باشد؟ پاسخ این است که سلامتی تروریست های تکفیری مساوی است با امنیت شهرک نشینان صهیونیست.

شاید در کنفرانس "هرتزلیا" تصویب شده که چند صد میلیون دلار کمک بیشتر به معارضان سوری و تروریست های تکفیری تخصیص یابد و همین موضوع باعث شده تا نماینده "معارضان سوری"  در این همایش شرکت کند.

نماینده



از سال 2011 به بعد دیگر اسرائیل نگران امنیت سرزمین های اشغالی  نیست ؛ چرا که نیروهایی فراتر از ارتش اسرائیل برای "تل آویو" می جنگند و این باعث تاسف است که موضوع فلسطین و مسائل اساسی امت اسلامی فراموش شده است.

اما نکته دیگری هم "سید حسن نصر الله" بیان کرد و آن توانمندی اطلاعاتی و عملیاتی حزب الله در جنگ احتمالی  آتی با ارتش اسرائیل است.   حزب الله از سال 2006 تا 2016 بسیار متفاوت شده و از نظر نیرو و تجهیزات و تجربه قدرت هجومی بسیاری پیدا کرده است.

سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه عنوان داشت: ظرفیت محو و فروپاشی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: اما همه ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک خلاصه نشده، در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری تا نوار غزه و شمال فلسطین و حیفا  و تلاویو و هر نقطه دیگری از فلسطین اشغالی تحت هدف ده‌ها هزار موشک تخریبگر با برد بلند خواهند بود که در اقصی نقاط اسلام مستقر شدند و منتظر دستور هستند تا یک نقطه سیاه از جغرافیای سیاسی را برای همیشه محو کنند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این مطلب که رژیم صهیونیستی نیز فاقد عمر راهبردی دفاعی است و این از بزرگترین آسیب‌های این رژیم منحوس و جعلی است، گفت: عمق زمینی رژیم صهیونیستی در حد 14 الی 24 کیلومتر است و با یک هجوم از زمین کمرشان خواهد شکست و اگر صهیونیست‌ها دست به خطا بزنند تمام سرزمین‌های اشغال شده توسط مجاهدین ایثارگر و فداکار آماده حمله خواهد بود و انشاءالله این سرزمین‌ها آزاد خواهد شد و این واقعیت جدیداً شکل گرفته است.

مقامات ارشد و کارشناسان صهیونیستی مدعی شدند که تل آویو در حال حاضر به دنبال آغاز جنگ جدید و درگیری فراگیر با حزب الله لبنان نیست، بلکه می خواهد اوضاع در شرایط کنونی باقی بماند. یکی از مسئولان کمیته فرعی محرمانه در کنیست رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله هدف بازدارندگی بوده و به جنگ اولویت نمی دهد، اما اسرائیل نیز در معرض بازدارندگی بوده و به دنبال جنگ نیست.

جنگ سوریه و به خصوص آوردگاه "حلب" و "ریف دمشق" و مبارزه با تروریست های "جیش الفتح" ، "جیش الاسلام" و "جبهه النصره" یک قدرت فوق العاده را در مقاومت اسلامی لبنان به وجود آورده و جنگ آینده برای اسرائیل بسیار سرنوشت ساز است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار