آن طور که باید از اهالی قلم حمایت نمی‌شود

یکی از دغدغه‌های مهم اهل قلم بی ثباتی است که در کار و زندگی آنها وجود دارد.

غلامرضا طریقی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دغدغه‌های مهم اهالی قلم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم اهالی قلم بی‌ثباتی است که در روند کار و زندگی آنها وجود دارد. با وجود آنکه سالهاست خانه کتاب و سرای اهل قلم سعی می کنند از اهالی قلم حمایت کنند، اما اتفاقاتی که در این عرصه رخ داده در مقابل آنچه باید انجام بشود بسیار ناچیز است. بسیاری از اهالی قلم پیشکسوت را می بینیم که عمر خود را در این راه صرف کرده اند اما بیمه درست و حسابی، ثبات و پشتوانه ای ندارند.
 
وی افزود: هرچند در چند سال گذشته سعی شده است تا شرایط اهالی قلم بهتر شود. اما همچنان شرایط نامطلوب است. ما جوانان شاید با انجام کارهای دیگر بتوانیم شرایط بهتری را برای خودمان فراهم کنیم اما این مسئله در رابطه با پیشکسوتان عرصه قلم وجود دارد. دغدغه مهم دیگر اهالی قلم بحث کپی رایت است. هم اکنون نبود قانون کپی رایت در کشور به یک مسئله بغرنج تبدیل شده است.  
 
این شاعر در خصوص تیراژ کتاب اظهار داشت: مسئله دیگری که اهالی قلم با آن مواجه هستند، این است که هیچ روند ثابت، درست و مشخصی برای تشخیص تیراژ کتابهایمان وجود ندارد. نمی توان تشخیص داد تیراژ کتابهایمان به طور واقعی هزار یا دو هزار عنوان یا متفاوت با این میزان است. 

طریقی ادامه داد: از آثار اهل قلم روی لیوان ها یا به صورت صوتی استفاده می شود اما برای آنها  سودی به همراه ندارد. در صورتی که این مسائل حل شود، کار و زندگی اهل قلم بهبود می یابد. این مسئله برای متولیان عرصه فرهنگ با یک برنامه ریزی درست و دقیق کار سختی نخواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار