ساری ؛

انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی آسیب زا

انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی طرحی مردود و آسیب زا با هدف تامین نان برای شرکت ها و اهداف سیاسی محلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس مجمع نمایندگان مازندران در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور ،توقف سریع پ پروژه انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی را خواستار شد.

قاسم احمدی لاشکی رئیس مجمع نمایندگان مجلس در مازندران و نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت از پروژه انتقال آب دریای مازندران به عنوان پروژه مردود و آسیب زا بدون تامین "آب"برای مردم و صرفا در جهت تامین "نان" برای برخی شرکت ها و اهداف سیاسی محلی و منطقه ای یاد کرد.

در نامه سرگشاده رئیس مجمع نمایندگان مجلس در مازندران به رئیس جمهور آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید پروژه انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی ایران از سال ۱۳۹۰ کلید خورد و سپس در مواجهه با مخالفت های گسترده کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی به حال خود رها شد. این طرح در دولت تدبیر و امید مجددا مطرح و مورد حمایت قرار گرفته است.

جناب رئیس جمهور، ابعاد فاجعه بار محیط زیستی و اجتماعی این طرح آنچنان آشکار است که علاوه بر مخالفت سازمان محیط زیست ، سازمان جنگل ها ، بخش اعظم و قاطع کارشناسان مستقل و اساتید برجسته ،سازمان های مردمی و بسیاری از دلسوزان کشور مخالف اجرای این پروژه هستند.

آقای رئیس جمهور ،بر هیچ کارشناس مستقل و دلسوزی پوشیده نیست که نیاز آبی فلات مرکزی ایران را می توان از راه های جایگزین و با هزینه های بسیار کمتر برآورده نموده و این پروژه نه با هدف تامین آب برای مردم که با هدف تامین نان برای برخی شرکت ها و اهداف سیاسی محلی، منطقه ایی و کوتاه مدت است.

جناب رئیس جمهور ؛ نمایندگان ، کارشناسان، مسئولین و مردم این استان به هیچ وجه در ارتباط با همچین موضوع مهمی مورد مشورت و نظرخواهی قرار نگرفتند که اگر امر مشورت و اصل مشارکت مورد توجه قرار می گرفت، قطعا چنین پروژه آسیب زایی در همان گام اول مردود اعلام می شد از این رو مجمع نمایندگان استان مازندران به عنوان نمایندگان مردم سلحشور این استان مخالف قاطع خود را با اجرای این پروژه اعلام می دارد و از جنابعالی می خواهد که با درایت و تدبیر و لازم، مانع از اجرای آن شوید.

انتهای یپام/

برچسب ها: انتقال ، آب ، دریای خزر ، طرحی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.