کرمان؛

پیشرفت 70 درصدی مرمت و بازسازی بازار کرمان

معاون سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: مرمت و بازسازی 70 درصد از بازارها انجام شده است و 30 درصد باقیمانده مربوط به نماسازی است.

پیشرفت 70 درصدی مرمت و بازسازی بازار کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن روحی افزود: تمام کف سازی راسته بازار با کیفیت مناسب در دو سال اخیرانجام شده است.

وی افزود: در مرمت بدنه ها، سقف ها ، پشت بام ها و بازسازی سقف های فروریخته راسته بازار ساماندهی ،مرمت و انجام شده است.

وی با بیان اینکه مغازه داران نیز به کمک سازمان میراث آمده اند گفت: بخشی از هزینه های تعویض درب مغازه ها کمک کرده اند و راسته بازار ساماندهی مناسبی از میدان گنجعلی خان به طرف انتهای بازار شروع شده است .

روحی گفت: اخیرا نیز با مشارکت مغازه داران بازار کفاش ها و وبازار حاج اقا علی کرمان و دستگاه های اجرائی نسبت به مرمت پشت بام ها و بدنه، تغییر نمای ستون مغازه ها، استحکام بخشی، کف سازی انجام خواهد شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: یکی از تجربه های خوب مشارکتی بازار ابراهیم خان است که با مشارکت مغازه داران در حال حاضر یکی از زیباترین بازارهای کرمان است.

وی اظهار داشت ، تمام دستگاه ها و مردم به مجموعه سازمان میراث فرهنگی کمک کنند تا بتوانیم شرایطی را به وجود آورده و پرونده مناسبی را از این بازار ها تهیه کنیم وامیدواریم که مجموعه بازار های کرمان آماده ثبت جهانی شوند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.