تونی بلر: انگلیس باید تمامی گزینه‌‎ها را در نظر بگیرد

نخست‌وزیر سابق انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز درباره برکسیت اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، تونی بلر – نخست‌وزیر سابق انگلیس – در گفت‌و‌گو با "اسکای نیوز" درباره برکسیت سخنانی را مطرح کرد. وی گفت: " ما باید به عنوان یک کشور، همه گزینه‌های ممکن را در نظر بگیریم. بله، این همه‌پرسی، خواست مردم را اعلام می‌کند. اما خواست مردم می‌تواند تغییر کند."

وی همچنین افزود: "من فکر نمی‌کنم که بتوان نظر مردم را باطل کرد. اما منظور من بسیار ساده است... پس از گذشت چند هفته و یا چند ماه، ما بیشتر به شرایطی که با آن روبه‌رو خواهیم شد پی می‌بریم... به همین دلیل باید همه گزینه‌ها را در نظر بگیریم."

او همچنین گفت: "من نمی‌گویم باید همه‌پرسی دیگری انجام شود. من نمی‌گویم که می‌توان این (همه‌پرسی) را بازبینی کرد. من تنها می‌گویم هیچ بایدی وجود ندارد. ما کشوری مقتدر هستیم. ما می‌توانیم هرچه می‌خواهیم انجام دهیم. مجلس انگلیس نباید اراده مردم را باطل اعلام کند. بلکه وظیفه مجلس بیان خواست مردم است."

او در ادامه گفت: "از آنجا که نمی‌دانیم در آینده چه رویدادهایی در انتظار ما است، ما نیز می‌بایست تمامی گزینه‌ها را در نظر بگیریم. نتیجه همه‌پرسی 70-30 و یا 60-40 نبود. بلکه نتیجه 52-48 بود. اجازه دهید رک بگویم. طی همین هفته، خلاف ادعاهای برخی از طرفداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به همه ثابت شد."

وی همچنین در اشاره به "آندریا لیدسوم" – وزیر انرژی انگلیس و رقیب جدید برای سمت ریاست حزب محافظه‌کار – گفت: "افراد محافظه‌کاری هستند که در تبلیغاتشان برای خروج از انگلیس می‌گفتند اگر چند سال پیش این همه‌پرسی اجرا می‌شد، نتیجه مخربی در پی می‌داشت. اینگونه افراد بسیار عجیب رفتار می‌کنند."

وقتی که از بلر درباره تاخیر در اجرای ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا – روند قانونی برای قطع رابطه از اتحادیه اروپا – سوال شد، وی گفت: "البته برای اجرای این ماده محدودیت زمانی وجود دارد. ولی صادقانه می‌گویم، تا زمانی که دریابیم وضع در خارج از اتحادیه چگونه است، ما می‌توانیم تمامی انتخاب‌های ممکن را در نظر بگیریم. باید ببینیم تحت چه شرایطی توافق می‌کنیم؟ تاثیر واقعی آن بر کسب‌و‌کار چیست؟"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار