اهواز؛

فعالیت های فرهنگی تاثیرگذار در کاهش آداب و رسوم غلط

اجرای برنامه فرهنگی باعث ایجاد همبستگی اقوام و پایداری آداب و سنن مثبت و مفید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرماندار باغملک گفت: برخی آداب و رسوم غلط به صورت مغرضانه‌ وارد برخی اقوام و تیره‌ها شده و خساراتی را به مردم منطقه و شهرستان وارد کرده و این امر باعث آوارگی بیش از ٣١٩ خانوار شده است.

لطیف حیایی‌اهوازی در جلسه خیرین و حامیان فرهنگ و هنر شهرستان باغملک اظهار کرد: ایجاد برنامه‌های فرهنگی مفید توسط ابزار فرهنگی از قبیل نمایش، موسیقی، نمایش و... از تاثیرگذارترین برنامه‌ها در کاهش و از بین بردن آداب و رسوم غلط است.

وی افزود: اجرای برنامه فرهنگی باعث ایجاد همبستگی اقوام و پایداری آداب و سنن مثبت و مفید می‌شود. یقینا یکی از مسایل مهمی که می‌تواند در جهت رشد و توسعه نقش ایجاد کند رشد فرهنگ است.

حیایی‌اهوازی با اعلام حمایت از رونق و اجرای برنامه‌های فرهنگی افزود: با زبان فرهنگی و هنری مانند شعر، موسیقی و نمایش می‌توان اثرات منفی و مخرب آسیب‌های اجتماعی را بیان کرد و راه‌های کاهش و جلوگیری از این آسیب‌ها را با زبان هنر به مردم رساند.

 او ادامه داد: با کمک خیرین و حامیان فرهنگی می‌توان برنامه‌های بسیاری برگزار کرد تا از این طریق راه‌های عقب ماندگی خانواده‌های درگیر آسیب‌های اجتماعی از قبیل نزاع‌های دست جمعه، خودکشی و اعتیاد را برای همیشه بست.

همچنین احمدرضا زنگنه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک، با اشاره به رویدادهای بزرگ فرهنگی در شهرستان اظهار کرد: از جمله برنامه استانی و فرااستانی شهرستان باغملک همایش شعر گویشی همدرنگ و جشنواره استانی تئاتر خیابانی است که به عنوان لوگو و معرفی کننده شهرستان در سطح استان و کشور هستند.

 وی با بیان این که این همایش‌ها چند سالی است که با همکاری و حمایت اداره کل و خیرین شهرستان برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جلسات و ورود خیرین به عرصه فرهنگ باب تازه‌ای در روند پیشرفت در سطح شهرستان باز شود.


انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.