حقوق های رویایی در وزارت صنعت نداریم

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت :حقوق های رویایی در وزارت صنعت وجود ندارد.

حقوق های رویایی در وزارت صنعت نداریمبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حقوق های رویایی در وزارت صنعت وجود ندارد و به دستور وزیر هر حقوقی که خارج از عرف باشد به آن رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: سقف دریافتی معاونین وزیر صنعت کمتر از مصوب شورای حقوق دست مزد است.

***جلوگیری از ورود کالاهای مشابه در کشور

مجتبی خسرو تاج قائم مقام بازرگانی صنعت و معدن و تجارت در ادامه گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه کالاهای که به طور رسمی وارد کشور می شود صرفا بر اساس نظام تعرفه موجود در پرداخت حقوق گمرکی انجام و کنترل می شود .

وی در ادامه گفت: وقتی قرار است کالای به کشور وارد شود بررسی می شود تا شرایط تولید آن در داخل به چه صورت است و با توجه به مهلتی که در فاصله زمانی مهر تا اسفند به صنایع و تولید کنندگان داده می شود لیستی از آنها تهیه می شود . 870 قلم کالا در فهرست کالاهای وارداتی قرار می گیرند تا از ورود کالاهای مشابه جلوگیری به عمل آید. 

وی در ادامه با بیان اینکه 85 درصد کالاهای وارداتی را می توان در داخل تولید کرد گفت: ما معتقدیم جلوی  واردات کالاهای مشابه داخلی گرفته شود و  تولیدات داخل باید در اولویت تامین نیازکشور رار بگیرد.

خسرو تاج گفت: لیستی از کالا ها تهیه شده و در اختیار دولت قرار گرفته تا از این طریق بتوانیم از تولید داخل حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: واردات در سال گذشته نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است و البته کالاهای وارداتی نیز در مواد اولیه مورد نیاز تولید، ماشین‌آلات و تجهیزات خلاصه می‌شوند، در عین حال هر گروه تولیدی که احساس می‌کند واردات کالایی به ضرر تولیداتش تمام می‌شود، می‌تواند از مهر هر سال مستندات خود را به سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ماده یک ارجاع دهد.


***تعیین سقف حقوقی مدیران

محمد رضا بیات معاون وزیر صنعت در خصوص برکناری معاونان مدیرانی که علاوه بر پست دولتی خود در وزارت صنعت در هیئت مدیره سایر شرکت های صنعتی و معدنی مشغول به کار هستند، گفت: بر حسب تاکید وزیر صنعت صبر نکردیم تا مجامع، شرکت ها که از تیر ماه به تدریج برگزار می شود برپا شود ،بلکه در طول یک ماه اخیر بررسی های لازم را صورت دادیم تا احیانا افرادی که دو یا سه پست هم زمان دولتی مشغول به کار هستند بر کنار شده و در یک پست مشغول باشند اما باید توجه داشت عمده مدیریت برخی مدیران در هیئت مدیره شرکت ها به دلیل ارتباط شغلی آنهاست.

وی ادامه داد: قرار است ظرف دو روز آینده شورای حقوق و دست مزد مدیران دستگاه های دولتی و سقف حقوقی آنها را تعیین کند گرچه من رقم آن را می دانم اما از طریق شورای حقوق و دست مزد این رقم اعلام خواهد شد. 

***10 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش اقدامات تأمین نقدینگی

محسن صالحی‌نیا معاون تولید با بیان اینکه پیش‌بینی شده 10 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش اقدامات تأمین نقدینگی و رفع موانع تولید قرار گیرند‌، گفت: 26 هزار واحد تولیدی درخواست خود را ارائه کرده‌اند که 13 هزار و 200 مورد از تقاضاها به بخش صنعت و 13 هزار مورد نیز به بخش کشاورزی اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: از درخواست‌های رسیده شرایط حدود 5 هزار و 700 واحد بررسی شده و پیشنهادات لازم به بانک‌ها ارائه شده است.

به گفته صالحی‌نیا، معرفی این واحدها از دو سه هفته قبل آغاز شده و تاکنون 300 واحد مصوبه نهایی را اخذ کرده‌اند.

*** انتخاب 150 طرح مهم و ملی

محمد ابویی معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی نیز با اشاره به پیشرفت بیش از 20 درصدی 20 هزار و 500 طرح صنعتی و معدنی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، گفت:‌ در مدت فعالیت دولت 13 هزار و 500 طرح نیمه‌تمام با اشتغال‌زایی 230 هزار نفری به بهره‌برداری رسیده و در این مدت 3 هزار پروانه اکتشاف و 2 هزار پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است.

وی با بیان اینکه 150 طرح مهم و ملی نیز انتخاب شده‌اند،‌ گفت:‌ تاکنون 36 طرح راه‌اندازی شده و طی سال آینده نیز 36 طرح افتتاح خواهد شد و بقیه طرح‌ها نیز در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسند که به این ترتیب 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد مرحله تولید خواهد شد.

ابویی با اشاره به پیشرفت بیش از 60 درصدی 8500 طرح صنعتی و معدنی، گفت: تاکنون 5400 طرح به بهره‌برداری رسیده که 22 هزار میلیارد تومان برای آنها سرمایه‌گذاری شده است.

*** افزایش 47 درصدی صادرات صنایع معدنی

جعفر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت نیز در این نشست خبری با بیان اینکه هیچ کدام از واحدهای سیمانی کشور ورشکست نشده‌اند، گفت:‌ به منظور تحریک تقاضا در بازار داخل جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و تولید‌کنندگان برگزار شد که مقرر شد قرارداد تحویل 5 میلیون تن سیمان به صورت اعتباری بین وزارت راه و انجمن سیمان منعقد شود.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی صادرات سیمان طی دو ماهه ابتدایی امسال، گفت: صادرات کاشی و سرامیک نیز در این مدت 33 درصد کاهش داشته، اما به طور کلی صادرات صنایع معدنی 47 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، صادرات مواد معدنی در دو ماهه ابتدایی امسال به 132 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، قائم مقام ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار