«فیلشاه» دارای استوری ریل می‌شود

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره گروه «هنر پویا» و تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد و گفت: مدتی است با اتمام طراحی کاراکترها و لوکیشن های «فیلشاه» وارد مرحله مدلسازی و طراحی استوری ریل شده است.
 
وی افزود: مدلسازی تقریبا 80 درصد کاراکترها نیز به اتمام رسيده و كاراكترها در حال ریگ شدن (استخوان بندی) برای آغاز فرآيند انيميت هستند.
 
تهیه کننده انیمیشن «فیلشاه» ادامه داد: همچنین طبق روال مرسوم در توليد آثار سينمايی، برای تبدیل زبان متن به زبان تصویر، پس از اتمام دکوپاژ، طراحی استوری بورد فيلشاه به طور دقیق انجام شده و هم اكنون مشغول طراحی استوری ريل هستيم.
 
وی افزود: "استوری ریل" نسخه ای بدون رنگ و لعاب از فيلم با حركت های ساده و دوبعدی است كه به ما اين امكان را می دهد تا براساس آن بتوانيم تايم بندی پلان ها و سكانس ها و درنتيجه تدوين اوليه فيلم برای شروع فرآيندهای توليد را در اختيار داشته باشيم.
 
جعفری با اشاره به سابقه طراحی «استوری ريل» برای پروژه های قبلی گروه «هنرپويا» ادامه داد: طراحی استوری ريلی با این كيفيت و دقت و با اين حجم برای نخستين بار است كه در ساخت یک انیمیشن سينمايی مورد استفاده قرار می گيرد.
 
همچنين وی توضیح داد: طبق استاندارهايی كه وجود دارد در ساخت سریال های تلویزیونی معمولا نسبت تصویربرداری به نسخه تدوين شده نهايی شش به یک است. يعنی شش برابر تصویر می گیرند و یک ششم آن در تدوين مورد استفاده قرار می گيرد. در ساخت فیلم های سینمایی نسبت برداشت ها به نسخه تدوين شده نهايی تا عدد دو به یک کاهش پیدا می کند. اما در ساخت انیمیشن در دنيا به دليل هزينه بالای تولید، نسبت ساخت به تدوين نهايی بايد یک به یک باشد و همين موضوع ضرورت بكارگيری استوری ريل در ساخت يك انيميشن سينمايی را دو چندان می كند.
 
جعفری نهایتا گفت: ما در پروژه «شاهزاده روم» بدلیل فرصت کمی که داشتیم نتوانستیم "استوری ریل" دقيقی برای كار طراحی کنیم كه اين موضوع در مواردی منجر به دوباره کاری شد.
 
شايان ذكر است «فیلشاه» پروژه جدید «گروه هنر پویا» است که کارگردانی آن را هادی محمدیان كارگردان خوش ذوق و جوان كشورمان برعهده دارد. همچنين تيم توليد «گروه هنر پویا» به مديريت مهدی پاكدل نيز در تلاش است تا در صورت امكان نسخه اوليه «فيلشاه» را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برساند.
 
در توضیح اولیه «فیلشاه» كه توسط روابط عمومی اين فيلم منتشر شده، آمده است: "در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود... ."
 
گفتنی است گروه «هنرپویا» اولین كنسرسیوم فرهنگی هنری است كه در بخش خصوصی، توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوك افلاكیان با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" پایه گذاری شد و در اولین قدم انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با این شعار به بازار عرضه کرد و توانست عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.